Salomon,Atomic

maff

Ny medlem
Salomon,Atomic
Hejsan. Har fått veta att en bekant jobbar på bolaget AMER sport som äger SALOMON, ATOMIC och några andra märken (som inte har med skidor att göra tror jag). Så jag får BILLIGT därifrån (kan köpa därför dyrare lagg också). MEN nu är saken den att jag inte vet vilka skidor jag ska ha, så därför frågar jag er. Jag åker mest park men också en del pist.
Är typ mellan bra i parken och snabbare än de flesta i pisten. Har en tid tränat åka switch och kan nu åka ner för flestabackarna och kan carva switch. Har aldrig kört atomic men har testat salomons skidor förr. är 173 cm lång och väger typ ~70 kg.
Är tacksam för svar.

/Max

Senast ändrad:
Salomon,Atomic
the rocker typ, har jag. inte hunnit testa så mkt men är jävligt goa i bigjump. provade också gun elr vad dom hette men dom gick knappt att raila med jag föredrar the rocker.
Psst kolla skiddatabasen 08 här på freeride

Salomon,Atomic
tack för svren :) men wolfnoodle jag är inte ute efter fetingar!! jag sa att jag åker mest i parken och en del i pisten. Så inga fetingar tack.

Salomon,Atomic
jag skulle rekomenderar ett par atomic. tror dom heter urban punx eller nå. de är iallafall symetrisk skärning på dom. perfekt för parken. helst om du gillar att köra sw. funkar även finfint i pisten.

Salomon,Atomic
haha du var ju mogen du på din sida är du 16 men din hotmail slutar på 93 som sagt var.
och vadå fattig historier? Jag är nog inte tilltäckligt bra för att få spons, men jag är smart nog att fråga om de känner nån som jobbar på något skidinriktat bolag och jag hade tur, man är bara dum i huvet om man betalar full pris i butiken om man har chansen att få billigare. DU kanske inte borde vara avundsjuk när du själv har ett par ''Therocker'' som kostar hela 10 000 kr för bara skidorna...

Salomon,Atomic
maff sa:
haha du var ju mogen du på din sida är du 16 men din hotmail slutar på 93 som sagt var.
och vadå fattig historier? Jag är nog inte tilltäckligt bra för att få spons, men jag är smart nog att fråga om de känner nån som jobbar på något skidinriktat bolag och jag hade tur, man är bara dum i huvet om man betalar full pris i butiken om man har chansen att få billigare. DU kanske inte borde vara avundsjuk när du själv har ett par ''Therocker'' som kostar hela 10 000 kr för bara skidorna...
Det han menar är att vi inte behöver veta att du kan din mammas vän har en hög ställning i ett företag så att du kan köpa salomon och atomic skidor billigt. Inte för att kritisera, men är inte det att köpa svart? Fast, jag skulle också köpa billigare om jag kunde. Highfive, i like cheap, It nice! Anyway, Ta the dumont.

Senast ändrad:
Salomon,Atomic
vet inte med det där om att köpa svart :S :D men berättade den där ''fattig historien'' för att alla kanske inte har råd att sätta 6000 spänn per år på ett par lagg så menade med det att jag också kan köpa de skidor som är i lite högre prisklass, men har detta stört eller förnärmat er ber jag om uräkt.

Senast ändrad:
Salomon,Atomic
maff sa:
men hur körd är du jag har inte den mailen,tror du salomon skulle sponsra en 14 årig unge dumbass on the highest level there is. och om jag har sponsor tror du att jag betalar för skidorna

PS Det finns en sida som heter google

Senast ändrad:
Salomon,Atomic
Wolfnoodle sa:
the rocker typ, har jag. inte hunnit testa så mkt men är jävligt goa i bigjump. provade också gun elr vad dom hette men dom gick knappt att raila med jag föredrar the rocker.
Psst kolla skiddatabasen 08 här på freeride
Dagens lögn? Rocker är en 198cm lång puderskida med som namnet antyder en uppböjd framända. Så absolut inget du tar ut i parken.

Salomon,Atomic
haha äntligen någon som håller med mej :D. Dendär wolf är antagligen någon 13-14 åring som inte vet något och snurrar omkring här på forumet och talar skit.

Salomon,Atomic
Wolfnoodle sa:
okej det sket sej drev bara med hela bajset moget som fis
Ja, känn dig rapporterad.

Maff: Kolla runt bland Atomics och Salomons dyrare twintips, har tyvärr inte provat några men de dyrare modellerna lär alla vara bra. The Dumont, Spk, Urban Triplets etc.

Tillbaka
Topp