Salomon Conspiracy 2013 storlek

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Ska köpa en Salomon Conspiracy till årets säsong, årets modell: http://www.salomon.com/se/product/conspiracy-one-piece-m.html#bas
Har googlat och sökt på forumet en del men svaren jag får vet jag redan.
Men som jag förstått och av egen erfarenhet så har Salomon väldigt konstiga storlekar på sina overaller.
Ägde själv en Conspiracy 2009 årsmodell storlek XL och den var gigantisk nästan så att den passar bara på personer över 2meter.
Årets modell ser mindre ut i modellen samt tightare. Har följt deras storlek guide och mätt flera gånger om men kommer inte fram till vilken storlek som passar, armlängden är XS bröstvidden M och midjan L, osv...
Så jag är 186 cm lång och väger 82 pannor, tänkte om det finns någon här som har erfarenhet av Salomons senaste overaller om vilken storlek jag bör ha, vill inte direkt köpa en för 6 k sen blir det fel storlek, bor i Östersund så att prova någon i butik finns inte.
Har Large på mina övriga skidkläder och vill ha overallen ganska slim, absolut inte baggy överhuvudtaget!
Uppskattar verkligen om någon kan dela med sig sina erfarenheter inom detta!

//Palmroth

Hmmm... Om du vill ha den slimmad skall du inte kolla på Salomons overall. Då är Norröna och Sweet bättre. Salomons overaller är väldigt breda i kroppen och det har inte förändras till årets modell.

2009 säger du, är det 09/10 (grön) eller är den 08/09 (lila)? Jag hade den gröna 2010 sedan orange nu i två säsonger och nu ska jag byta till den nya orange/ljusblå. Aldrig att jag som Djurgårdare hade haft den gulsvarta... Den enda förändringen som har skett är lite smådetaljer med fickor och ventilation till 2011 (orange). Sedan dess är det oförändrat. Det ser dock ut att bli lite bättre muddar i år.

Du verkar ganska långsmal så en Large kommer bli väldigt stor för dig, även om längden nog skulle funka. Jag har alltid kört Medium (som ju är minsta) och på mina 174/79 är den väldigt lagom, om än väldigt baggy. Vilket jag vill ha. Jag har haft polare som är 185-ish som provat och det har sett jättebra ut på dem. Så jag säger medium om du nu ska ha Salomon.

Jo jag vill ju egentligen hellre ha Norrönas eller sweets overall men grejen är att jag får 35% rabatt på Salomons produkter, så de känns mer värt.
Jag hade den gröna alltså 09/10, kunde seriöst använda den som tält.
Men då tror jag kör på Medium, låter som att de passar mig bäst! Tack så mycket för hjälpen!

Fick hem overallen idag, en Medium, passar perfekt, som skräddarsytt! Tack vare ditt råd Carled! Frågade en del affärer i Åre och dom tyckte jag skulle ta en Large, tur jag gick på ditt råd istället!

Tillbaka
Topp