Salomon CrossMax 10

Rookien

Ny medlem
Salomon CrossMax 10
Köpte mina CrossMax 10.0 förra året.
Kan vara den bästa pjäxan jag haft!
OM...det inte hade varit för att jag får kramp under fötterna efter ca 30 minuters åkning.
Vet inte riktigt vad det kan bero på...
Tänkte testa med att bygga en sula nu, förhoppningsvis kommer det att hjälpa då jag tror att jag inte får kontakt med hela sulan nu.
Någon som har haft något liknade problem med dessa pjäxor eller några andra?

/M

Salomon CrossMax 10
Hade själv samma problem med mina strolzare (värsta skitet jag nånsin köpt och dyrt var det också :P) och mina gamla Lange men då berodde det på att jag hade ett tryck på utsidan av fotbladet. Det är dock troligt att dina problem beror på dåligt hålfotsstöd. Testa med en riktig sula och om det inte hjälper ska du ta kontakt med stället du köpte skon på och be dem hjälpa dig med lästning och anpassning av skon om de nu besitter den kompetensen, långt från alla affärer som gör det. I värsta fall får du ta kontakt med nån av de `riktiga` pjäxaffärerna, finns/fanns ett ställe i Stockholm som i princip bara sysslade med sprutskor, minns tyvärr inte vad de heter, var Löplabbet eller något liknande. Hoppas du får ordning på dina skor, finns inget tråkigare än när fötterna säger stopp. Ha det gott i vinter!

Salomon CrossMax 10
Lyssna på Sticks, verkar vara en smart karl :-)

Tänkte bara säga att om du fortfarande har problem efter att ha gjort en gjuten sula, och du av någon outgrundlig anledning köpt pjäxorna på team-sportia, stadium eller liknande konsumbutik. Så gå inte dit och få dom förstörda av dom som jobbar där. Gå till Alpint eller Alpingaraget och få hjälp att bootfita dom av folk som endast lever för skidåkningen och KAN prylarna.

Alpint satsar enligt Micke iår dessutom stenhårt på sprutskor om du vill riva ut innerskon och behålla skalet.

Salomon CrossMax 10
Kramp i foten betyder i dom allra flesta fall en för smal pjäxa. Kanske har du kalle anka fötter. mät bredden så kanske det vissar sig att du behöver en wide pjäxa

Tillbaka
Topp