Salomon f-20?

Rundberg

Ny medlem
Salomon f-20?
Nån som har den och vet hur den är?, den är ju smalare än vanliga boots så betyder det att den typ inte klarar samma kyla?, sen vill jag också ha en bra allaround bindning. Kollat lite på Drake Mentor på bluetomato. Gör flow bra bindningar?, vilka är deras bästa?,

Salomon f-20?
jag har en f20 o den e grymt skön! har dock inte hunnit använda den på riktigt än, bara vid rails i trädgårn/ishallen etc, men den känns inte som att man kommer frysa i den iaf =) dessutom e d sjukt gött att den e så slimmad, inte alls lika klumpigt som vanligt!

vad jag erfarit så rekomenderar jag den! ;D

Salomon f-20?
Jag åkte på f20 förra året. Vill inte minnas att jag frös speciellt. Den är lite mer slimmad än andra boots men den höll värmen.

Men den är ganska mjukt, jag tycker den vart lite för mjuk att åka i.

Salomon f-20?
Åkte mina första dagar på bräda i tänndalen i vintras och jag köpte ett par sådana inför den resan.

De är jävligt sköna och jag frös inte något i dem. Bra med lite mindre yttermått om man har stora fötter som jag. MEN just F20 är för mjuka enligt mig, så om du är mer av en freerider (är vi inte alla det?) så satsa på något styvare. Bra dojja för nybörjare dock.

Skall köpa nya när ekonomin stabiliserat sig och då blir det nog salomon igen.

Dessa hade jag köpt om jag haft pengar idag:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=22118

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp