salomon foil

atomic_tweak

Ny medlem
salomon foil
hej
jag har tänkt att köpa mig ett par salomon foil, förra årets modell (den vita). allt verkar jätte bra det ända jag funderar på är om man upplever skidan som väldigt tung. just nu har jag ett par head mojo 80 men tänkte utöka med ett par något mer offpist inriktade twin tips. men jag vill fortfarande kunna andvända dom i parken utan att det känns som om man åker med två betongklumpar på fötterna.
jag är 17 cm lång och väger ca 65 kilo har åkt mycket och är en säker och duktig åkare. jag tänkte köpa den 174 cm långa modellen.

tacksam för svar och andra synpunkter på köpet

salomon foil
Om du har åkt på mojo 80 innan så kanske ett par mojo 90 inte är helt fel... dom skidorna är ju ganska lika varandra gällande styvhet osv, men mojo 90 är ju lite mer "offpistinriktade/bc-jibb" eftersom dom är 1 cm fetare under foten.
Jag hade åkt på mad_trix innan och steget över till mojo 90 kändes ganska perfekt då.. och med tanke på att mojo 80 typ är samma skida som mad_trix så borde det typ vara samma sak..?
Personligen tycker jag inte att mojo 90 är särskilt klumpiga i parken, men det är klart att de känns klumpigare än mojo 80..

Tillbaka
Topp