Salomon Freeride, puts väck?

Wilde

Ny medlem
Jag har letat och letat men jag kan inte hitta en enda affär som säljer salomon freeride-hjälmar. Är det någon som sett en sådan någonstans i någon affär ute i samhället eller på nätet? Säg gärna till i så fall.

P.S. Det här inlägget kanske skulle ha legat under skidmarknad men jag är inte _bara_ intresserad av att köpa en begagnad hjälm utan vill först och främst hitta hjälmen i fråga. Förlåt om detta inlägg orsakar besvär för någon. D.S.

kanske för att det inte finns någon hjälm som heter "freeride" hos salomon. Skulle kunna vara Scotts freeride hjälm du tänker på.

Joye

Stadium har en salomonmodell, vet ej vad den heter, men det kanske är den du menar. Den finns i bla. bronsfärg om det säger något mer.

nej, det har också slagit mig efter en massa timmars letande att det kanske inte finns ngn hjälm som heter Salomon Freeride egentligen. Vad konstigt att det är just den hjälmen som har fått bäst betyg av alla hjälmar här på sidan (med tanke på hur många som recenserat den)

Kolla under "Utrustning".

p.s. om det nu är fel namn på hjälmen här, vad heter den då egentligen? d.s.

p.s. Bronsfärg låter rätt, men i vilken stadiumbutik har du varit, osten? i de jag har varit har de bara haft salomon screamer, som typ är budgetversionen av mach2 som finns i kopparfärg. d.s.

Salomon har (2002-2003) hjälmar som heter:

Crossmax, Mavericks, Jaws, Mach2 Racing, Mach2, Screamer och så knatte-hjälmarna airspoon, Ironball och choopa.

Möjligt att det finns en äldre modell som heter Freeride.

Mach2 Racing-hjälmen rekommenderas varmt. Sitter som en fläskläpp!

Jo, håller med om fläskläppen. Värt att nämna är att skillnaden mellan Mach2 Racing och Mach2 är att Racing finns i andra färger och har en annan sorts "finish" på sitt skal, dvs den blänker lite mer (men insidan är densamma). Denna, i mitt tycke, endast estetiska förbättring gör att Mach2 Racing kostar 500 kr mer än en vanlig Mach2. Screamer däremot har samma form och utseende som Mach2 fast sämre kuddar på insidan och är således 500 kr billigare.

Vad beträffar S. Freeride så är det konstigt att ingen verkar ha hört talas om denna hjälm som jag trodde var en erkänt bra hjälm sen länge + att det är den hjälm som fått bäst betyg på denna sida (se Utrustning). Jag har sett många åka i den och trodde inte den skulle bli så svår att hitta i affärerna men tydligen är den det nuförtiden. Kanske en mycket äldre modell än vad jag har trott.

Jag kör med en Salomon Freeride, bronsfärgad. Den är visserligen köpt förra året, så det är väl troligt att den är slut.

Tillbaka
Topp