Salomon lurar alla...nästan!

Dr_Snow

Ny medlem
Salomons relativt nya skida, från -99 tror jag, X-scream 9 är exakt samma skida som X-scream series bara att designen är ändrad. Många säger att den är till för lättare åkare. Det är bara prat. Salomon gjorde nämligen den rent kommersiella missen att börja en ny serie med att göra den bästa först och då finns det ju ingenting att förbättra och ingen anledning för att köparna att köpa nya när en ny modell kommmer. Fördelen med "9:an" är att den är billigare, och det bara för att glasfibermönstret inte syns. Löjligt men sant!

Okej, jag gissar på att du bara tittat på skidorna och konstaterat att: -Fan de har ju samma skärning och båda har stålkanter!
Jag har båda paren och kan tala om för dig att det är så att Series är ngt styvare och stabilare än 9. Skillnaden är inte så stor men man känner det definitivt! Nästa gång du kaxar upp dig så gör det med ngt du kan!

Måste du använda sån aggressiv ton?
Jag ska så fort jag får chansen testa skidorna och kommma ned ett utlåtande. Men tills dess står jag fast vid mitt uttalande. Om jag märker att jag har fel så är det väl så då. Inget mer med det!!!

Skillnaden ligger i att ytan är olika. Antagligen gör ytan på seriesmodellen att den är lite stabilare, själva "innehållet" är annars samma!

Grabbar,grabbar,grabbar. Låt pappa reda ut begreppen. Så här är det: Series har en glasfiberstumpa som täcker hela skidan, 9:an å sin sida har bara glasfiber delvis och är därför något mjukare. Skillnaden är inte jäättestor men dock är det skillnad.

Tillbaka
Topp