Salomon överskattat?

Airstyle

Ny medlem
Salomon överskattat?
Jag börjar bli lite less på alla som höjer Salomon till skyarna och lovordar precis allt som de tillverkar, vare sig det är skidor, pjäxor, stavar eller bindningar. Salomon är inte bättre än andra skidtillverkare, men av någon konstig anledning hänger det som en gloria over dom.
Salomon är väldigt duktiga på att marknadsföra sina grejor och sedan sätta mycket exlusiva priser. Hur många har råd med en Pocket Rocket?
Borta i USA har Salomon det rykte som det borde ha: ett dyrt och överskattat märke. På freeride har Salomon 1080 fått 5/5 i betyg av i stort sett alla, men i ett test på en liknande amerikansk sida låg snittet på 3/5. Nått är knasigt.....
Har själv erfarenhet av såväl Salomon som Rossignol, Scott och Fischer. Tycker själv att dom är jämnlika. Har jag fel?

Salomon överskattat?
salomon är överskattat!! deras skidor är tunga att hoppa me å wobblar när man drar på å isgreppet är inte d bästa näre äre lite hårt, d behöver inte ens va isigt. har bättre erfarenheter av head å ross. åsså gick mina salomonpjäxor som ja har haft i 1 år sönder när ja skulle spänna dom å d vart int ens nå hårt.

Salomon överskattat?
Ang. Testresultaten, kollade du skillnaden mellan K2 i USA och på Freeride? Brukar vara lite skillnad. Paralleller kan dras till den eminenta tidningen Auto, Motor & Sport där det blir notiser i dagstidningar om någon annan bil än en genomtysk vinner.

>> RR <<

Tillbaka
Topp