Salomon qst 92.

Pebor

Medlem
Salomon qst 92.
Halloj. Har i dagsläget ett par Völkl RTM 80 och har ett par funderingar.
1. Uppgradera till ett par Deacon 80.
2. Behålla mina RTM och komplettera med ett par qst 92 som jag har fått för mig är roligare och lite mer följsam när man är bara är ute efter att slöåka och åka och leka lite mellan pisterna i skogsbanor och liknande. Vilken längd tycker ni att jag ska välja om jag köper qst? Är en medelgod åkare på 50år 181cm och +90kg. Kommer inte iväg och åker speciellt ofta längre och tycker ibland att mina RTM blir lite tråkiga när man väljer att inte ligga på och pressa.

Salomon qst 92.
Halloj. Har i dagsläget ett par Völkl RTM 80 och har ett par funderingar.
1. Uppgradera till ett par Deacon 80.
2. Behålla mina RTM och komplettera med ett par qst 92 som jag har fått för mig är roligare och lite mer följsam när man är bara är ute efter att slöåka och åka och leka lite mellan pisterna i skogsbanor och liknande. Vilken längd tycker ni att jag ska välja om jag köper qst? Är en medelgod åkare på 50år 181cm och +90kg. Kommer inte iväg och åker speciellt ofta längre och tycker ibland att mina RTM blir lite tråkiga när man väljer att inte ligga på och pressa.
Tjena!

Jag tillhör den kategori åkare som tycker att 92 är ganska smalt. Om du inte har testat ett par QST 106:or innan så gör det, dom är toppen när man "slöåker mellan pisterna", även i pisten. Släng på ett par shift bindningar och så så har du en fin setup för lite "slö turande" också om det lockar.

Jag ligger i samma längd/viktspann som dig och kör på 188:or, skulle inte vilja ha kortare.

//R

Salomon qst 92.
Håller med
Tjena!

Jag tillhör den kategori åkare som tycker att 92 är ganska smalt. Om du inte har testat ett par QST 106:or innan så gör det, dom är toppen när man "slöåker mellan pisterna", även i pisten. Släng på ett par shift bindningar och så så har du en fin setup för lite "slö turande" också om det lockar.

Jag ligger i samma längd/viktspann som dig och kör på 188:or, skulle inte vilja ha kortare.

//R

Håller med, om du ska ha dem som "lekskidor" kan du ju lika gärna gå upp lite i bredd, det är ju synd att ha 2 par som är nästan likadana! Köp ett par mjuka, breda lekskidor med mycket rocker så kommer du upptäcka att det är mycket roligare att hoppa runt mellan snöhögarna än att köra igenom dom :)

Salomon qst 92.
Ok. Får sticka iväg och titta lite i butik. Stadium har ju riktigt bra pris på qst92 nu. Varför jag har snöat in på just 92an är att jag kanske rent utav kommer att gilla den bättre i pisten också, förutom när det är perfekta förhållanden för då inbillar jag mig att mina RTM fortfarande är bättre. Hade varit intressant att höra från någon som har jämfört.

Salomon qst 92.
Det blev ett par qst 92 ändå. Tog ett par 185cm efter många om och men. Hoppas jag gjorde rätt val. Stod emellan 177 och 185. Får försöka åka iväg och prova dom imorgon och även ta med mina RTM så man har något att jämföra med.

Salomon qst 92.
185 är den enda längden för din vikt. Jag är 172/65 och kör 177 som pist/pappaskida. Ruskigt underskattad skida som du kommer ha mkt kul på.

Tillbaka
Topp