Salomon QUEST: En veritabel djungel...

Notosai

Ny medlem
Tjo och tjim!

Har suttit och kikat på quest en stund, men det finns ju en uppsjö av olika modeller och dessutom verkar det ju finnas ett antal barnsjukdomar på några av dom, samt på vissa tillbehör.

Jag har inte tänk använda pjäxan med Dynafit-bindningar, så problemet med tech-sulorna kommer inte påverka mig.
Däremot så finns det ju en recension av Quest 12 som sågar sagda pjuck vid spännena (ha ha...). Tydlingen gick först gålägesspännet sönder och sedan har även spännet på skaftet trillat av, kombinerat med en spricka i materialet.

Därför undrar jag följande:
Är detta genomgående problem för Quest-serien eller är det just 12:an som har problem? Pro och Pro Pebax har ju en lite annorlunda design jämfört med de numrerade varianterna, bör man gå på dessa i nuläget? Vad har folk generellt för intryck av Quest?

Jag ser väldigt gärna att folk som äger ett par Quest ger ett utlåtande, det finns ju som sagt bara en produktrecension och informationen jag har hittat är väldigt otillfredställande.

Denna tråden skall i första hand handla om Quest, allmänna pjäxråd bör tas i en annan tråd (detta för att kunna bena ut verkligheten kring denna pjäxa...). Jag har själv en "salomon-fot" (eller nåt) och ser pjäxans kombinerade funktioner som mycket bra på pappret, men den ska ju hålla och fungera i verkligheten också.

Jag ser fram emot en ingående och kritisk diskussion :)

jag köpte ett par salomon quest 12 förra säsongen i st.anton, måste säga att jag är helnöjd än så länge, det ända problemet jag har är jag får lite kramp i fötterna, men det beror på att jag inte har formgjutet dom ännu..har inget alls att invända, sitter bra,stabila och snygga :)

mvh fredrik

Tillbaka
Topp