salomon rocker 2

Chagberg

Ny medlem
salomon rocker 2
Som rubriken lyder så undrar jag lite om var man kan få tag i dessa laggen och vad priserna är.
har försökt googla men hittar inget om någon återförsäljare:/
all info är bra :)

salomon rocker 2
Så vitt jag vet så har den inte kommit ut i butik än? Såg ganska många förra säsongen men var de fått tag på dem vet jag inte, demo ex. antagligen. Ser riktigt sjyssta ut iaf! De kommer väl i butik med resten av de nya skidorna antar jag, dvs. ganska snart.

salomon rocker 2
Släpptes ett antal par på andra sidan Atlanten, har sj haft möjligheten att få klämma på ett par och gillade vad jag såg! Är mycket sugen på ett par i 192 cm!

salomon rocker 2
hehe ja men undra om dom kommer ut som limited edition i år då eller som full retail produkt. vad jag har sett och förstått av dom verkar dom vara extremt lätta och kvicka men man vet ju aldrig :) sen vet jag inte riktigt vilken längd jag skulle köra på. Jag är 1.91 och väger 80 kg, är rädd att 192an blir lite för stor och klumpig om du kör inne i skogen men jag har ingen aning :) vad tror ni ?

salomon rocker 2
Har du kollat på Salomons hemsida? Det är en "vanlig" produkt och är inte limiterad på något sätt. Sen kanske inte butikerna beställt in så många exemplar, men det beror på butikerna och inte hur många skidor Salomon vill kränga.

Med 80kg över 191 kg är det uppenbart att du skall ha 192... Om du kommer uppleva den klumpig är lösningen inte kortare skidor utan mer åkning. Jag som är 174/75 kommer köra 192. Förhoppningsvis i japansk skog.

salomon rocker 2
Carled sa:
Har du kollat på Salomons hemsida? Det är en "vanlig" produkt och är inte limiterad på något sätt. Sen kanske inte butikerna beställt in så många exemplar, men det beror på butikerna och inte hur många skidor Salomon vill kränga.

Med 80kg över 191 kg är det uppenbart att du skall ha 192... Om du kommer uppleva den klumpig är lösningen inte kortare skidor utan mer åkning. Jag som är 174/75 kommer köra 192. Förhoppningsvis i japansk skog.
Tror som Carled att du inte kommer uppleva den som klumpig. Visst den är 192 men det är en fullrocker och om man går ngt närmare progressive linjen än classic så kommer den definitivt inte vara svår att hantera
Har en kompis som kört på 192an hela vintern och älskar de. Har är ungefär lika lång och tung som du.

Tillbaka
Topp