Salomon rocker2 108 längd?

Petterking

Medlem
Tja alla freeriders behöver er hjälp!! Vet att det redan finns miljoner trådar om tips på skidlängder osvosv men vill verkligen få det här så skräddarsytt som det går.

Jag har tänkt att säsonga i alperna till vintern och ska köpa par nya skidor till offpisten. Har i princip redan bestämt mig för Salomon rocker2 108 men ser ut som ett jävla frågetecken när det gäller längd.. (174 eller 182) Vad ska jag ha?

Jag är en liten atletisk räka på 169cm och väger 67kg. Hanterar enligt mig åkningen på ett bra sätt och har hyfsat lång erfarenhet. Men eftersom jag ändå vill kunna snurra och spinna så vill jag inte att skidorna ska kännas för klumpiga... Kanske har missat någon viktigt information men säg till isåfall så svarar jag dirr. Gimme all u got

Hej,

är lite längre och lite smalare än du 172/62 och skulle inte drömma om att ställa mig på 174. 182 kommer sitta som en smäck och är så löjligt lätthanterlig så det finns ingen anledning att gå kortare.

//Jens tech-rep Salomon/Atomic

Tveklöst 182. Skis short.
Och 182:an är den bästa längden enligt mig. Alltså i serien. Abma och Douglas la nog tid på just den, sen följde de andra längderna genom typ skalning bara skulle jag tro.

Tillbaka
Topp