Salomon Shift PRO 110 At GW pjäxa

Emilhallon1

Medlem
Hej!
Hittade ett par Salomon shift pjäxor med gripwalk till bra pris i min storlek. Tänkte kika vad det finns för tycke och tankar här med dessa shift-pjäxor, aldrig haft sådana innan. Åker till 95% i pisten men ska göra en säsong nästa år så det lär öka närvaron i offpisten. Kör nu på pivot 15 bindningar med alpin-pjäxor och ska införskaffa ett par rediga toppturskidor men pengarna för dubbla pjäxor är sega och plånkan är tunn. Hur funkar dessa i pisten och hur de i gåläget? Kan det vara bekvämt att åka i pisten en hel dag i dessa, står att de erbjuder stabilitet av en vanlig pjäxa men vet inte om jag köper det?
Mvh Emil
IMG_8168.webp

Hej, hej!

Jag drog igång den här tråden nyligen på likande tema. Min bild är att hybridpjäxor är en bra kompromiss men inte står sig mot vanliga åkpjäxor. Mina Shift 130 är tillräckligt hårda för att driva ett par alpinskidor men ganska odämpade och stötiga jfr en renodlad alpinpjäxa. Provkörde sonens Shift 120 som jag upplevde som väldigt mycket mjukare. För mjuka. Vet inte vad du väger men kolla så inte 110:an blir tokmjuk.

Jag är väldigt nöjd med Shiften som kompromiss men valde att komplettera med ett par Mach1 130 för liftburen åkning. Kommer bli 80% Mach1 från nu.

Tillbaka
Topp