Salomon Skider, kolla hitt!

Backstr0m

Ny medlem
skulle bara kolla med er! mina skider paja när ja hoppa i ett inte allt förstor hopp och skiderna paja i nosen, stål kanten paja släppte i lameinerigen . Har ett par Salomon threat 08/09. Men ja köpte Skiderna på sport-conrad i tyskland, men va ska ja göra ? ska jag ringa salomon i sverige eller vad ska ja göra? hjälp! För salomon som salomon eller ska det spela någon roll vart ja köpt dom ?

tror du får göra din reklamation genom sport-conrad, men jag är inte så insatt i frågan. vanligtvis brukar man väl göra sånt genom den handel man köpt en vara?

Är handlaren som reklamerar alltså i detta fallet Sport-Conrad. Svenska agenturen förlorar ju på att du handlar där så tror inte de är så sugna på att hjälpa dig.

//H

Jag tycker man ska kunna lämna in vart som helst. Det är ju inte säkert att man är på stället man köpt varan, Tyvärr brukar de inte vara så trots att varan ändå ska till som i detta fall Salomon.

Men det är enkelt att reklamera genom Sport-Conrad. Dom är bra så. Tar ju lite extra tid bara.

går inte att laga ! men nu är det så att om ja reklamerar gemon sport-condar måste ja skicka skiten ditt skiten och dom står ju knappast för frakten och den kostar typ 1000:- och det kanske tar typ 2 veckor sen ska sport-conrad i sin tid skicka dom till salomon och och tillbak till conrad och dom ska skicka dom till med det är ju typ 2 månader då är ju säsongen slut det är ju inte så jätte roligt!

15 år, vart är världen påväg? Ögonen tåras och hjärnan stänger av sig.

Om du nu inte vill lägga den tiden så strunta i det och lev livet!?

men vf ska ja behöva laga ett par skider som ja har hat typ 20 skid dagar dom ska väl ändå hålla dom kostar ändå 4500:- här i sverige så det är ju inga jätte dåliga skidor ?

Backstr0m sa:
går inte att laga ! men nu är det så att om ja reklamerar gemon sport-condar måste ja skicka skiten ditt skiten och dom står ju knappast för frakten och den kostar typ 1000:- och det kanske tar typ 2 veckor sen ska sport-conrad i sin tid skicka dom till salomon och och tillbak till conrad och dom ska skicka dom till med det är ju typ 2 månader då är ju säsongen slut det är ju inte så jätte roligt!
betalade för mig, Ja men man får väll räkna ut lite också. Går dom sönder är det i tyskland man får räkna med extra veckor. Lite får man ju tänka själv

yo. Såg ut exaktsom mina såg ut när dom fuckade sig (fischer addict).

Jag tog bort den där stålkantsgrejjen som är längst fram /den som lossnat)
Borrade två hål genom skidan och belaget.
Sen nitade jag fasst belaget med poppnit (inte jag men en snel hest i trysil)
Sen tryckte han ihop stålkanterna lite så att de inte ska lossna.. :)

Det har funkat i en månad för mig nu, dock var det tailen.. men borde ju inte gör så stor skillnad :P
(har hoppat i jättejätte stora hopp i kläppen å de släppte inte :O:O:O)

bilder: vet de ser fucked ut, men det stör inte åkningen och du tänker inte på det o du inte ser de på 5 cm avstånd :P
Sen var det gratis också.. :)

2z9bfp1.jpg

rqxmwk.jpg

Senast ändrad:
kontentan av detta är att folk borde sluta köpa skidor genom s-c. åtminstone om de inte är beredda att stå ut med såna här situationer.

edit: varför skulle s-c vilja betala [k]din[/k] frakt...???

Senast ändrad:
Backstr0m sa:
men mina skider är inte såå ! stål kanterna sitter inte ens kvar på skidan
Det gjorde inte mina heller, ett 10 cm långt område av skidan var helt utan kontakt med stålkanten liksom. Men han i trysil tryckte ihop de å de funkar fint.. :P

eller ja, jag bryr mig inte så jttemkt om åkegenskaper, men annars :D

nee men det är typ fuc'kat så det är ass konstigt men ja ska väl inte behöva laga ett par skider som är någon månad `?

Om det är så jävla krångligt så skit i det då. Flera personer i denna tråd vill och försöker hjälpa dig, var tacksam för hjälpen, vare sig du kommer att ta råden eller göra ngt annat.

Det är ingen här som kommer att trolla fram en lösning som inte finns och inte kostar pengar.
Antingen så väntar du på att Sport Conrad fixar fram en ny skida eller så får du ta tummen ur arslet och laga den själv eller be någon slags kvalificerad skidmek att hjälpa dig.

men ja tycker det är schysst att dom vill hjälpa mej , men min fråga va inte om någon vet hur man lagar skidor ! min fråga va den att om någon vet om man kan sncka med salomon och dom någon tror att det finns chans att man kan få nyaa!

Backstr0m sa:
men ja tycker det är schysst att dom vill hjälpa mej , men min fråga va inte om någon vet hur man lagar skidor ! min fråga va den att om någon vet om man kan sncka med salomon och dom någon tror att det finns chans att man kan få nyaa!
Du får väl pröva då?
Ring eller maila..

Om du reklamerar dem är chansen stor att du får ett par nya enligt min erfarenhet. Själv reklamerade jag fyra par skidor förra året, dock inte salomon, men ändå. Fick nya var gång men det tog mellan 4 och 7 veckor varje gång, förutom sista paret ja reklamera som gick i sönder i maj. Dem fick jag nu i december.

reklamera via butiken som jag köpte dem i. Men reklamationstiden är lång, det kommer ta sjukt lång tid att få dem reklamerade men förmodligen får du nya. Min lösning på problemet var att jag alltid hade minst 2 par skidor utifall att något par gick sönder.

Så om du vill reklamera så får du antingen avstå från skidåkningen eller åka på ett annat par tillsvidare skulle jag tro.

Och visst kan man tycka att skidorna bör hålla när dem kostar så mycket, men det gör dem inte alltid,

visst ja, jag hade ett par armada ar6. Så dem var inte heller helt billiga men gick sönder ändå, lycka till.

Av: banaz Online | Idag 21:35 Citera

Om du reklamerar dem är chansen stor att du får ett par nya enligt min erfarenhet. Själv reklamerade jag fyra par skidor förra året, dock inte salomon, men ändå. Fick nya var gång men det tog mellan 4 och 7 veckor varje gång, förutom sista paret ja reklamera som gick i sönder i maj. Dem fick jag nu i december.

reklamera via butiken som jag köpte dem i. Men reklamationstiden är lång, det kommer ta sjukt lång tid att få dem reklamerade men förmodligen får du nya. Min lösning på problemet var att jag alltid hade minst 2 par skidor utifall att något par gick sönder.

Så om du vill reklamera så får du antingen avstå från skidåkningen eller åka på ett annat par tillsvidare skulle jag tro.

Och visst kan man tycka att skidorna bör hålla när dem kostar så mycket, men det gör dem inte alltid,

visst ja, jag hade ett par armada ar6. Så dem var inte heller helt billiga men gick sönder ändå, lycka till.

Tack för ett bra svar !

Jag köpte ett par rossignol från sportconrad reklamerad mina för att det hade börjat spricka i kanterna efter 3 dar och en stålkant flis hade flygit ur i nosen jag fick sprillans nya de enda jag var tvungen att göra var att jag fick borra ett hål i nosen och skicka in en bild för att visa att de var defekta. Förra året köpte jag salomon thruster från stadium. Efter 20skiddagar sprack stålkanten vi tog kontakt med stadium och salomon men de ville inte reklamera dem.
Så jag har konstaterat att köp inte salomon för de skiter i om folk reklamerar skidorna och de är fabrikationsfel på dem de får inte nya endå. rossignolen är skitschyssta med reklamationer så de kommer jag nog köpa igen.

Senast ändrad:
Lyssna på s_ahlen mannen! Borra ett fett hål i skidan, fota och maila till Conrad. Sen är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att posten knackar på med ett par flång nya lagg! :oP

Realistiskt! Jag skulle också vara tveksam till att reklamera en parkskida som ser ut som den råkat ut för en kass landning (crash?). Det är ju inte direkt ett fabrikationsfel?!
Men what the heck! Självklart ska du testa! Lyckas du få igenom en reklamation så är det bara att gratulera men jag tänker inte satsa mina sista pengar på att du ror hem det...

Som nån sa, kontakta Salomons generalagent och dra en snyftare om att du köpte skidorna i alperna på en resa med päronen och att de pajade nu när du kommit hem och drog iväg på en skidresa i Sverige. Sväljer de det så är det väl bra annars så får du nog gå via SC. Jag har dock nåt i bakhuvet om garantier och EU, tror det borde gå att reklamera var som helst inom EU men jag kan mycket väl ha fel!

Lycka till!

Laga dom med popnit epoxy lim o med all annan möjlig bonnlagnings metod - åk sedan säsongen ut o reklamera dom efter det då!

Vogeltorparn sa:
............

Realistiskt! Jag skulle också vara tveksam till att reklamera en parkskida som ser ut som den råkat ut för en kass landning (crash?). Det är ju inte direkt ett fabrikationsfel?!
Men what the heck! Självklart ska du testa! Lyckas du få igenom en reklamation så är det bara att gratulera men jag tänker inte satsa mina sista pengar på att du ror hem det...........

!
på 3 av mina 4 reklamationer var det pga av att skidan hade knäcks/och stukats pga av fellandningar /crashlandningar.

Dem gick igenom reklamationen. Men som sagt, det var armada skidor, inte salomon.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp