Salomon STH2 WTR 13 Inställning

dagispigge

Medlem
När jag försöker ställa in tåplattan på mina sth2 så ligger stårtåsidan mycket tightare. Det beror på att mina pjäxor, ett par Salomon xpro 100, inte är helt raka i botten. Det skiljer ca en halv milimeter.

Enligt Salomons techguide så ska man ha 0,5mm spel under tådelen och nu undrar om det gäller för den lägsta delen eller om man ska ha den lite tightare för att det skiljer så mycket?

Någon som har en åsikt eller mer information?

Det syns inget slitage på klackarna utan pjäxorna är snea. Det syns tydligt när jag ställer dem på köksbänken får då kan jag vagga dem i sidled.

Kan pressa igenom 0,5’an på den tighta delen och 0,6 på bladmåtet blir lite trögt på den andra sidan. Funkar säkert bra och gör det inte det så får jag fundera igen.

dagispigge sa:
Kan pressa igenom 0,5’an på den tighta delen och 0,6 på bladmåtet blir lite trögt på den andra sidan. Funkar säkert bra och gör det inte det så får jag fundera igen.
Jag har svårt att tro att 0,1 mm i diff märks alls. Driver-tådelen har ju den fina finessen med höjdinställning och då kan man ju alltid labba lite och prova.
Sen kan man ju undra om det inte är dags att byta pjuck om sulorna är slitna...
Eder,
Ace DG

Senast ändrad:
Mellan pjäxan och platan så skiljer det inte så myckat men mellan läppen och vingarna skiljer det nog en milimeter. Nu kan jag inte vinkla pjäxan så det kommer säkert funka utan problem.

Kan inte skylla på att sulan är sliten heller tyvärr.

Snödjup

Tillbaka
Topp