Salomon suspect bindning

HampZz0n

Ny medlem
Salomon suspect bindning
Tjenare.

Har köpt ett par suspect på vår rean och fick med ett par skit bindningar som kommer hålla 1 vecka max så dom måste bytas och jag fattar inget om detta bindnings hav så vad rekommenderar ni ?

Salomon suspect bindning
Felixus sa:
Griffon, jester, sth 12,14,16, look px12, pivot
Alltså alla dessa är bra bindningar som är anpassade efter hur hård åkning man kör. Läste här uppe att du vägde 84 kg men det spelar egentligen inte så stor roll när vi inte vet vad du kör för åkning ( antagligen park eftersom du köpt suspect, men ändå inte hur hårt du kör i parken!

Men sth 16 och jester kör ju många av de bättre skidåkarna med och de börjar ju på en betydligt högre DIN-skala än tex. sth 12 och sth 14 gör.

Alltså är väl sth 14 driver, eller marker griffon något för dig, MEN om du kör stenhårt i parken med mycket tunga landningar och kör hårt i både hopp och på rails borde du köra på sth 16 eller jester då du ändå väger såpass mycket som du gör!

Lycka till :)

Salomon suspect bindning
Tackar ! , föressten när du skrev att jag väger så mkt som jag gör fick du mig att känna sig fet du skrev somatt jag var värsta fettot. :D

Förresten har läst mkt att man inte ska låta stadium sätta på bindningen men jag är för okunnig för att plugga dit dom sj , jag åker hem från sälen imorgon så nått ställe i örebro trakten ?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp