jibber97 sa:
Det börjar bli minusgrader och dax att börja tänka över nya skidor, men har lite svårt att bestämma mig, det står alltså mellan Salomon suspect och Line mastermind.
Jag kommer i huvudsak köra park men en liten del offpist.
MVH jibber97
Jag älskar mina Line afterbang, har inte åkt på mastermind men testat brorsans Salomon suspect en del och gillar dessa också!
Med tanke på ditt nick och halvt bristfällig info så antar jag att du inte väger så jätte mycket. Lika så antar jag att åknivån är inte den mest avancerade. (då du varken skrivit hur länge du åkt, vad du kör för tricks, vikt/längd osv)
Så med denna fördomen hade jag rekommenderat Line Mastermind då dem är de smalaste "All-Terrain Freestyle" LINE har vilket gör den lättare (1573g/st) och förmodligen mjukare än dom andra modellerna inkl Suspect (~1800g).
Eftersom båda dessa har ungefär samma mått kan vi ju även här anta att mastermind'en är mjukare.
Detta antagande går ju även göra genom att kolla på priserna och vart modellerna ligger i tillverkarnas listor.
Skulle tippa på att Line Mastermind och Salomon Threat är bättre att jämföra med varandra
Så jag säger Line Mastermind
I-fran sa:
jag har inte testat nån av dom men jag har hört mycket att suspect går sönder riktingt fort så jag skulle iaf köpa mastermind!
Älskar freeride alltså. Du har inte testat några av dom, har hört att dom ska gå sönder fort men varken källa eller bättre beskrivning på vad som går sönder. Tex så är ju skadad grafik en sak folk klagar mycket på men som inte spelar någon roll alls, spruckna stålkanter har med åkningen att göra bara acceptera.
Bra jobbat!