Afverberg98
Ny medlem
salomon suspect
tja jag tänkte beställa salomon suspect när det står true center är det mittmonterat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
http://www.skidbutiken.com/skidor/twintip-bindning/732-salomon-suspect-bindning-12-13linder sa:Beror på både hur du och dom menar.
Eftersom skidan inte är symmetrisk antar jag att true center är skidans symmetriska mittpunkt.
Det är det nog definitivt inte. Jag skulle säga att true center är mittmonterat här. Finns inget annat som stämmer. Eftersom de börjar med -1 och det inte finns några + så bör de utgå från true center, dvs mitten. Hade true center varit längre bak borde det funnits alternativ att montera längre fram.Afverberg98 sa:http://www.skidbutiken.com/skidor/twintip-bindning/732-salomon-suspect-bindning-12-13linder sa:Beror på både hur du och dom menar.
Eftersom skidan inte är symmetrisk antar jag att true center är skidans symmetriska mittpunkt.
om du går in där och väljer marker griffon och att dom ska montera bindningen sen står det övriga önskemål vad tror du är mittmonterat? Kan det vara -4 som är mittmonterat?![]()
Så vad ska jag ta true center eller -4?:plinder sa:edit: Kollade nu på skidbutiken... Kan vara så att true center verkligen är mitt mitt, eftersom dom rekommenderar -4 (vilket då borde vara skärningens mitt)
True center är iaf markeringen som är längst fram på skidan, sen kommer -1cm till -6cm
Både jag och linder har svarat? Vill du ha mittmonterat så True center, vill du ha 4 cm bakom mitten så tar du -4.Afverberg98 sa:Så vad ska jag ta true center eller -4?:plinder sa:edit: Kollade nu på skidbutiken... Kan vara så att true center verkligen är mitt mitt, eftersom dom rekommenderar -4 (vilket då borde vara skärningens mitt)
True center är iaf markeringen som är längst fram på skidan, sen kommer -1cm till -6cm
aha tack så mycketAugustAhlnas sa:Både jag och linder har svarat? Vill du ha mittmonterat så True center, vill du ha 4 cm bakom mitten så tar du -4.Afverberg98 sa:Så vad ska jag ta true center eller -4?:plinder sa:edit: Kollade nu på skidbutiken... Kan vara så att true center verkligen är mitt mitt, eftersom dom rekommenderar -4 (vilket då borde vara skärningens mitt)