Salomon teneighty Foil vs. K2 Silencer

Pappass

Ny medlem
Tjenare, jag är ingen skidexpert så därför undrar jag vilket köp som skulle vara bäst.

Valet står mellan ett par beg. Salomon teneighty Foil för 3000kr och ett par K2 Silencer för 3300kr.

Jag är ingen avancerad åker och inte heller någon nybörjare, är väl något mellanting antar jag:P

Jag åker över hela berget och gillar all åkning. Jag undrar vilken av dessa två skidor som skulle passa mig bäst som är hyffsat bra på skidor.

jag är 182cm och väger 75kg, tacksam för alla svar.

Mvh. andreas

jag skulle tipsa om k2 för även om de inte är deras bästa skida lär de duga, speciellt eftersom salomonskidor oftast brukar bli sjukt mjuka efter en eller ett par sesonger.

Om man ser till priset så ska du köpa foilen. Men sen vet man ju inte hur pass gott skick skidorna är i. Om salomonskidorna är schysta, köp dom!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa:
Om man ser till priset så ska du köpa foilen. Men sen vet man ju inte hur pass gott skick skidorna är i. Om salomonskidorna är schysta, köp dom!
Precis skulle slå till på Foilen eftersom du väger ganska mkt och är ganska lång så är foilen en bra skida! sen är foilen lite bredare än silencern

dumt att köpa ett par beg skidor när du kan köpa ett par nya... fast tyvärr är bindningen som du får med på silencern lite halv skectky..

om foilen är i bra skick slå till! bättre allroundskida än k2 och om du inte åker så mycket typ sportlov+ en ev friluftsdag+ nån helg ibland så förlorar du ju inte direkt något på om skidorna är lite inåkta.

Tillbaka
Topp