sämsta förloraren!

JohanDahlstedt

Aktiv medlem
sämsta förloraren!
shit vilken dålig förloraare jon är. tävligen heter king of style hans kangeroflip va inte snygg plus att han bailade. därimot sammy carlson så jävla fet trick lätt värdig vinnare.
sen står han å säger att det va dommarns fel å att sw 1080 är ett "gammalt" trick som han körde redan -99. vilken jävla dålig förlorare.

sämsta förloraren!
han sa: "jag har kört sw 1080 sen -99,så jag tycker att det var dags att prova på nått nytt,men det tyckte tydligen inte dommarna"

typ nått sånt..

sämsta förloraren!
det är ju dock sant. killen gjorde tricket för många år sedan, han försöker utveckla sporten men får bara dålig respons av domarna. jag måste säga att en dubbelvolt som bara han och ett fåtal till sätter är fetare än en sw 1080 som alla i dagens jibbcirkus sätter.

sämsta förloraren!
han har ju helt rätt. alla körde sw 10 då är det ju mycket kulare att man får se en dubbelvolt som omväxling! han gjorde inge fel!

sämsta förloraren!
Jon sög, visst, 1 eller 2 kangaro med lite trick imellan hade räckt men att köra kangaron hela tiden inklusive en krash på den var inte smart.
Okey, han var först ut, och är ganska ensam om den men lite variation skulle inte skada!

sämsta förloraren!
BigAir sa:
Jon sög, visst, 1 eller 2 kangaro med lite trick imellan hade räckt men att köra kangaron hela tiden inklusive en krash på den var inte smart.
Okey, han var först ut, och är ganska ensam om den men lite variation skulle inte skada!
Haha skämtar du eller? Som inte att alla andra gjorde ungefär samma trick hela tiden..........................................................................................

Jag säger inte att Jon skulle ha vunnit, tycker att han skulle fått mer betalt för sitt trick iaf..
Säger inte att någon var dålig heller. Cleant kört, sammys första superfinal hopp va super..

sämsta förloraren!
Vad i.... är detta 99% av hoppen var vingliga sw1080, jag höll på att somna, jag tycker att man göra en tävling där det ska vara förnjudet med sw 1080!

- För övrigt anser jag att sw 1080 borde göras olagligt--

sämsta förloraren!
Olof_Molin sa:
BigAir sa:
Haha skämtar du eller?
Nej, jag skämtar inte. Men jag säger inte att dom andra var bättre som körde sw 1080 hela tiden.
Jag tycker nog tilochmed att Jon var bättre än resten och vågade trotsa 1080, men det var ändå kasst. Tycker det är helt idiotiskt att köra samma trick 4 ggr i rad, vare sig det är sw 1080 eller kangaroo.
Variation tack!

sämsta förloraren!
Jag är inger jibber, jag hoppar knappt över huvud taget, men jag är rätt less på att se 1080. Finns väl andra snygga trick eller? Det är rätt tråkigt att titta på 8 åkare som gör samma trick.

sämsta förloraren!
Dr_Snow sa:
Jag är inger jibber, jag hoppar knappt över huvud taget, men jag är rätt less på att se 1080. Finns väl andra snygga trick eller? Det är rätt tråkigt att titta på 8 åkare som gör samma trick.
Kan inte annat än att hålla med! sw1080 må vara svårt och jävligt imponerande men det känns lika kul o spännande som att slicka på ett vitt A4 i dessa sammanhang.

sämsta förloraren!
allt är ju domarnas fel, åkarna kör ju på det dom ger högst betyg. tycker dom borde dömma i typ air, grab/tweak, trick och kontroll typ. då kanske man kan få se lite monster tweakar ala PK istället för att djura en 1080.

sämsta förloraren!
i mina tankar så tyckte ja att jon var lite väll tjatig med sinn dubbel volt. han gjorde bara dubbel volten inget annat. så tycker ja iaf :P.. det hade vart roligare om kvalet hade vart på samma dag och inte en dag innan. och man fick rätt dålig info. om villka som skulle vara med i finalen.. så är iaf mina tankar. hare gutt

sämsta förloraren!
j_lindstrom sa:
i mina tankar så tyckte ja att jon var lite väll tjatig med sinn dubbel volt. han gjorde bara dubbel volten inget annat. så tycker ja iaf :P.. det hade vart roligare om kvalet hade vart på samma dag och inte en dag innan. och man fick rätt dålig info. om villka som skulle vara med i finalen.. så är iaf mina tankar. hare gutt
kvalet var inte dagen innan, det började kl 15.00. dock håller jag med om att det var usel info tills tv-sändgningen började, då blev det riktigt stilit.

sämsta förloraren!
Kunde varit kul att se större variation i hoppen från alla åkare!

Blir det aldrig inflation i sw1080?

Landningen såg stenhård ut!

Sammy Carlsson körde riktigt fint!

Snyggast kläder hade definitivt Niklas Karlström!

Mina vänner vet inte hur man klär sig varmt och stod därför och huttrade.

Gratis är gott! Kunde dock varit bra med lite mer information kring eventet.

Senast ändrad:
sämsta förloraren!
Ni som snackar skit om jon, hoppas ni skämtar med mig! Ärligt han vill ju bara utveckla sporten men han får ingen respons av dommarna, vadå dålig förlorare?!:S Sen så höll ju nästan alla åkare med jon.... så VAAAAAAAAD?! haha

sämsta förloraren!
hehe, roligt när folk sitter och snackar om variation : ) ..undra om åkarna vill vinna tävlingen eller köra en massa olika trick och komma sist? tävlingen går ju ut på att göra det "bästa hoppet", inte att göra dom "bästa hoppen, med variation". hade det varit ett annat koncept eller om dom hade ställt upp en Slopestyle bana så hade ni nog fått se lite andra trick .. fattar´inte hur man kan snacka om variation när det är en Big Air tävling? och det är ett hopp som räknas ! därför är det ju alltid kul att se när dom kvalar och värmer upp , då man får se en mängd olika trick !
cool tävling, fast svårt att göra en "stadstävling" riktigt hundra.. V

sämsta förloraren!
TJ Schillers sw 540 double plake i Zürich hade jag velat sett i sthlm. Tyvärr gick han ju inte till final :/

Annars väldigt nice tävling :D

sämsta förloraren!
jon is king!!
en kangarooflipp e klart mycke snyggare och svårare än en sw 1080.
förstod inte riktigt varför J Wester inte gick till final, hans kangaroos va ju fan cleena också ! :D

sämsta förloraren!
vem var det som gjorde en fet swith 7 i finalen? var det japanen? fult att han fick så låg poäng, det var ju grymt snyggt.

sämsta förloraren!
ja tycker att winter jam va sköönt fast som sakt visst skulle de va lite roligare me mer 'trick' men jon gjorde faktiskt riktigt snygga kangaroos men varöfr inte köra upplägget bästa 360 bästa 720 osv då skulle ju nästan alla plocka upp trick som ingen annan kört! o sen tycker ja faktiskt att domarna inte var av det bästa sänkte ju poängen helt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp