Säsong 08/09

Josefine88

Ny medlem
Säsong 08/09
Hejsan,

Har precis kommit hem från en underbar säsong i St Anton och tänkte göra samma sak nästa år (el om 8 mån)...Nu tänkte jag därför höra vart man ska nästa år? St Anton va jättebra men det kan va roligt att upptäcka ett nytt ställe:) Några tips och ideer? Tänkte också höra om det är ngn annan som är sugen på att hänga på? kan va kul att va några stycken:)

Cheers

Säsong 08/09
Ta fram österrikes karta och sätt ögonbindel framför ögonen så att du inte ser (eller blunda helt enkelt) Sen tar du och pekar valfritt på kartan och vips! så har du en bra skidort att åka i.

Säsong 08/09
Whistler baby, Whistler!! :) På planeringsstadiet änsålänge, annars gör jag nog som Sverigetomten säger. För frankrike ska jag då inte tillbaka till

Säsong 08/09
Tja!

Nog e jag sugen på att hänga på alltid, har bestämt att jag ska iväg till säsong 08/09. Är lite inne på Val D'Isére som det ser ut nu men är öppen för förslag. Vore kul om man kunde styra ihop några med samma mål och gå ihop om nått boende :)

Säsong 08/09
Tjena!
Jag är så sjukt sugen på att dra ner till alperna kommande säsong. Dock har jag samma problem som er, dvs att jag inte vet riktigt vars i alperna.
Tycker St Anton verkar kanoners! Dessutom vore det väl inte helt fel att åka dit med någon som varit där förrut, eftersom ni kanske har shyssta kontakter där som kan fixa boende, jobb osv.
Men Val D verkar ju shysst också, har bara känslan av att fransmännen är dryga och inte kan nån engelska, haha eller har jag fel?
Som sagt så vore det skitkul om man kunde dra ihop ett gäng, bestämma resmål, fixa stuga etc:)

ha de
/Simon

Säsong 08/09
Hur är Val D´isere jämfört med Val Thorens?? Jag var i VT förra året och älskade det!
Haha jag har lite samma känsla av fransmännen men det kanske är fel;)
Jag har iaf lärt mej att St Anton är ett super trevligt ställe;)
Whistler kanske också kan va ett alternativ? Ngn som varit där och vill berätta lite?!

Ciao

Säsong 08/09
Har inte vart i Val d' Isere, men ar i sluttampen av min forsta sasong i Val Tho, och star man ut med att byn ar ful och att det ar mycket hollandare pa snowblades i backarna ar det ett bra stalle. De flesta fransman ar forvanansvart bra pa engelska, dock inte liftvakterna, konstigt nog.

Säsong 08/09
Ojdå att fransmännen är duktiga på engelska är något som förvånar mig, dock positivt.
Klart att Whistler kan vara ett alternativ! Dock känns det nästan lite "för bra" att spendera sin första säsong i Whistler, kanske vore bättre att börja med alperna?
Dessutom känns det som att Whistler är så sjukt mycket dyrare än alperna?

ha de

Säsong 08/09
Jaaaaa. Om du vill veta om Whistler så är det bara att använda sök funktionen i forumet. Tråkigt svar men det finns en miljard trådar om whistler och såååå lång tid tar det inte att hitta ngn bra.

Men jag kan ju bidra lite iaf...så jävla bitter ä ja int.
Whistler är sjysst om man gillar att festa, åka park eller stå i lååånga liftköer.
Sj så var jag där förra säsongen och tyckte det var grymt, men lite för mkt folk. Varje helg/powday så var det riktigt mkt köer. Då är det kö till alla liftar...tyvärr. Peak kön är värst där man kan stå å vänta i 1timma för att få ett åk innan hela skiten är uppåkt. Klart att det finns powder stashes som man kan med lite kunskap hitta.
Annars finns det väl ngt för alla, posers som "gör" en säsong och bara festar, gramjägare som turar varje dag, parkråttan och alla rockstar wannabes.
Så har man en del pengar som bara....ligger där och skräpar så är det bara att köpa en biljett till vancouver och köra hårt säsongen lång.

Tillbaka
Topp