Säsong 08/09!

• Trådstartare Trådstartare RickardTD
  • Start datum Start datum
R

RickardTD

Guest
Säsong 08/09!
Vart ska man åka någonstans för att göra sin första säsong?

Har lite funderingar på hemsedal eller åre eftersom jag bara kan engelska och svenska.
Så då blir de ju svårare o få jobb där nere i alperna.

Så hur mycke pengar är bra o ta med sig för en säsong?
Så vilket av åre och hemsedal är de lättast och få jobb i och lättast att få boende i?

Jag vill att säsongsstället ska ha bra uteliv, bra skidåkning. Så vilket av ställena är bäst på de?

Och jag har tänkt att jobba mycke av säsongen, men än så länge kan jag inte sätta nån tid på de.

Senast ändrad:
Säsong 08/09!
Hur mycket pengar du ska ta med dig beror ju på hur mycket du tänkt åka/jobba...

Om du vill jobba på anläggningen är det nog lika lätt/svårt att få jobba i både hemskedal och åre, båda ägs ju av skistar.

Hemse hade jag valt av de två destinationerna av den anledningen att det finns mer åkning att välja på och det kommer mer snö.

Ska man vara i norden hade jag ändå kört på Funäsdalen

EDIT
Åre och Hemse har nog ganska likt uteliv, så Hemse står fortfarande över...

Senast ändrad:
Säsong 08/09!
funderat på sälen?
5 skidorter som ligger sjukt nära, sen några mils resa å du har 2 orter till
varierad åkning och många möjligheter till jobb

men sen kanske sälen inte är lika roligt som åre/hemsedal.. fast jag skulle iallafall tagit med de som förlslag om jag skulle ut å säsonga :)

Säsong 08/09!
Vart i sälen väldigt mycke så söker väl nått annat. oså är inte utelivet lika bra där, o tycker inte skidåkningen är de heller.

Säsong 08/09!
Aldrig varit i Åre men vad jag hört så är utelivet bättre där. Även om Hemsedal e grymt:) Tror dock att det är svårare att få jobb i Åre. Det är lättare att få jobb i Hemsedal genom Skistar än det är i Åre, färre sökande i Hemsedal. Visst Norge är dyrt men lönen är betydligt högre också! Så jag hejjar på Hemsedal helt klart! :D

Tillbaka
Topp