Säsong i Alagna, Gressoney......

maxmolly

Ny medlem
Jag skall göra säsong till vintern (2005) och tänkte åka till Italien och Alagna, Gressoney.... Undrar i vilken av byarna som är bäst att bo i (skall bo i en husbil på camping). Jag har hört att man skall ha en offpist bok som heter "Polvere Rosa", var får man tag på den?
Tack för svar!!
Marie

Du ska bo i Gressoney la Trinite om du vill bo nära liftarna. Välj Staffal så kommer du snabbast upp på berget eller bo nere i byn så har du närmare till affärer och pubar. Offpist-guiden är inte svår att få tag på. Antingen i Gressoney eller nere i Pont St. Martin i dalen. På stupbrant.com finns bilder från ett gäng som var där i vinter. Där finns tips om lite åkning och annat. Lycka till!

Chamonix rockar hårdare + det suger att bo i husbil (helst om det är en vw buss som är ombyggd) bo på hotell det är fett, slipper man laga mat, diska och städa.

/en som har koll!(-:

misilias verkar ha en skruv lös...
Bo på hotell??? Är det ett klassiskt fall av pappas kreditkort betalar?

Jag är osäker på om det finns några riktiga campingar där, men vet några som campade på nån parkering ett tag i gressoney iaf. Det är ju en liten, liten by vi pratar om så..

Camping finns i Gressoney St Jean. Där ifrån tar det cirka 20 min med bil det finns även buss som går upp till Stafel.
Snacka med Italienska turistbyrån, de har ganska bra koll.
Åkningen är grym både i Gressoney och i Alanga. Skaffa guideboken och snacka med ägaren på byns enda brasseri(bredvid mataffären), han ger med sig bra tips.

Kontakta signaturen Putte_the_skibum här på FR. Han var där hela förra säsongen. Tyvärr har han tagit bort alla bilder från sin hemsida
/A

Lyskamm Viaggi i Alagna säljer boken. Jag beställde den för någon vecka sedan och de svarade att de inte har den inne för tillfället, men det skulle komma nya exemplar om 15 dagar. De skickar den så fort de får in den.

De skickar boken till mig mot postförskott i Italien, men de kan säkert även skicka den utomlands. Annars kan jag hjälpa dig på något sätt.

Skriv till Anna Gualdi på adressen:lyskamm@alagna.it

Tillbaka
Topp