Säsong i alperna sent ute

arefalk

Medlem
Hej jag och min kompis Hjalmar har bestämt oss för att ta ett studieuppehåll under våren och istället spendera tiden nere i alperna. Vi har vår sista tenta i mitten av januari och åker ner direkt efter det, därför undrar vi om det är några som behöver två extra inneboende eller om någon är i samma sits som oss och vill leta efter boende tillsammans? Vi är inte så petiga utan alla alporter är av intresse.

Senast ändrad:
Skulle påstå att det blir rätt sent. Finns alltid hemvändare och dylikt, jag kommer vara nere i slutet av december och bara det var oerhört svårt att få till. Jul och framåt är hektiska tider för företagarna i alperna, de ska under en begränsad tid ofta dra in levebröd för ett helt år under en vintersäsong. Hade jag varit er hade jag skippat säsong och kanske övervägt en längre skidsemester som eventuellt kan leda till ett jobb någonstans. Inte helt lätt med boende heller vid den tiden, även de vill hyra ut redan i december och när januari väl kommer så vill ingen sitta på tomma sängar. Hade jag varit er hade jag hört mig för lite, kollat upp lite olika ställen och om ni verkligen vill säsonga så skjut brett, Kanada, USA, Japan är några destinationer som ofta ses bort pga att det är lättare och smidigare att resa inom EU. Men som sagt, försök antingen komma i kontakt med någon som är villig och ta er, eller kör en längre semester!

Tillbaka
Topp