Säsong i Åre 11/12?

OscarSmedberg

Ny medlem
Säsong i Åre 11/12?
Tjo folket,

Jag har sökt säsong via skistar i Åre och ska upp på intervju på nästa vecka, nån mer än jag?

Hur löser jag det med boende om jag skulle få en plats?, andra tips !

Annars kan väl alla som ska till Åre i vinter bara skriva av sig lite:D

Säsong i Åre 11/12?
Ah, då lär vi ses :) Det var sjukt krångligt med betalningen och biljett, fick mejla fram och tillbaka tusen gånger, efter att jag betalat och skickat ett mejl precis som det stod. Men tydligen så kommer en sms-biljett under nästa vecka (vilket inte framgick i instruktionerna!). Jag åker tåg från GBG, eller ja egentligen från Helsingborg men ansluter till nattåget i Götet :) Du då?

Säsong i Åre 11/12?
ok ja det lär vi göra :) suttit och funderat lite på hur jag skulle lösa biljettbiten men får väl ett sms nästa vecka då :) Jag bor i Göteborg så tåg härifrån kl 17 har jag för mig ?

Säsong i Åre 11/12?
Personlig sak ja, lagom lätt. Om man dessutom inte befinner sig hemma i krokarna innan avresa som mig är det typ omöjligt att ta med något personligt. Tål att funderas på!

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
Sockerbit sa:
Personlig sak ja, lagom lätt. Om man dessutom inte befinner sig hemma i krokarna i avresa som mig är det typ omöjligt att ta med något personligt. Tål att funderas på!
Inte lätt! Men egentligen kan man ju ta med sig vad som helst, bara man kommer på en bra historia om varför prylen förknippas med Åre för dig.

Säsong i Åre 11/12?
Ta tågbiljetten, säg att du ska rama in den eftersom det är öppningen för dig inför många vintrar i Åre...( den har dom ju aldrig hört förut)

Säsong i Åre 11/12?
jag åker nattåget från gävla upp den 22:a, om jag nu får någon biljett(: har sökt liftvärd.

Vänta, va? personlig sak? vad pratar ni om? vad har jag missat?

/Per

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
Skönt att jag inte är ensam om att inte fått min biljett:) stog i meddelandet du fick på dina sidor på skistar att man skulle ha med något som symboliserar Åre för dig:)

Säsong i Åre 11/12?
fan, det har jag missat!

hur är det med tågen, går göteborgståget upp förbi stockholm och vidare? efter att jag kliver av tåget vet jag nog nämligen inte var jag ska.

ska kanske kolla inbjudan igen...

edit: glömde att man anländer på morognen, var tydligen frukost först. får se om man hittar dit!

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
man anländer runt 8 tror jag:)

vi får väl gå skallgång efter frukoststället man ska till. antar att det är en del på samma tåg som ska till samma ställe:)

Säsong i Åre 11/12?
Vi e nog ganska många som åker det tåget, sen får vi hoppas att det står ngn på stationen på morgonen och visar oss vägen :) Har ni fått biljett än? Börjar tro att jag inte kmr få den haha

Säsong i Åre 11/12?
jag har inte heller fått någon? en jag pratade med på skistar sade till mig att man skulle höra av sig om man inte fått den efter idag?

föresten, hur är det med tåg? får man en egen liten mysig kupé, eller får man sova i sätet bäst man vill? kan ju bli jordens tråkigaste tågresa känner jag spontant.

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
Tåget är samma tåg som går hela vägen GBG - STHLM - ÅRE. Biljetten bör ha kommit till de flesta nu, fick min själv för nån timme sedan per sms. Man blir tilldelad en kupé och sovplats. Väl på plats i Åre brukar de samla ihop alla på stationen, går inte att missa :) Och sedan gemensam frulle och info.

Säsong i Åre 11/12?
ÄVen jag fick min "biljett" om man kan kalla det så:) fick iaf veta vagn och plats, sen får man väl klura ut vilket tåg det är på centralen själv,

Säsong i Åre 11/12?
OscarSmedberg sa:
ÄVen jag fick min "biljett" om man kan kalla det så:) fick iaf veta vagn och plats, sen får man väl klura ut vilket tåg det är på centralen själv,
Ne den var ju inte speciellt givande faktiskt! Stod det bara typ vagn/plats i ditt med eller? :)

Säsong i Åre 11/12?
Jag med :) Kommer för övrigt vara i GBG cirka 1½ timme innan tåget går, pga mitt anslutande tåg från Skåneland är framme tidigare. Så om något känner för en fika eller nåt så hojta!

Tillbaka
Topp