Säsong i Åre 11/12?

Säsong i Åre 11/12?
Holiday club har ingen speciell klättring vad jag vet.
undersåker har en liten klubb och klätterävgg (har inte varit där själv) men hört talas om den.

finns en liten bouldervägg på golds gym i åre, men verkligen inget man kan kalla för klätterställe.

topprepsklättring är det ont om. kan hända att det finns en vägg i idrottshallen i duved.

Är själv från östersund/åre men jobbar i sthlm över sommaren , bla, som klätterinstruktör på klätterverket. så även jag är intresserad av att hålla igång lite extra i vinter, kanske ses i undersåker då.
kommer jobba shopen/skidskolan Åre by

/ \"free your heel, free your mind\"

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
AmandaSundin sa:
Någon som klättrar och har koll på möjligheterna till det i Åre? Utonhussäsongen går mot sitt slut men det vore skoj att hålla igång över vintern. Såg att det finns en boulderhall i undesåker. Nån som vet något om den?
Jag är också sugen på att klättra om det finns möjlighet till det. Tog grönt kort i våras men efter det har det inte blivit av.

Undersåker
http://www.arekk.se/vaggen.asp

Senast ändrad:
Säsong i Åre 11/12?
OscarSmedberg sa:
Tjo folket,

Jag har sökt säsong via skistar i Åre och ska upp på intervju på nästa vecka, nån mer än jag?

Hur löser jag det med boende om jag skulle få en plats?, andra tips !

Annars kan väl alla som ska till Åre i vinter bara skriva av sig lite:D
Tror det bästa är att gå ihop ett gäng om en lägenhet men jag har inte direkt någon erfarenhet så jag vet inte. Jag drar nog upp i slutet av veckan eller i början av nästa vecka föresten. Fick börja 4 dagar i veckan redan nu :)

Säsong i Åre 11/12?
thrasher sa:
Kula82 sa:
thrasher sa:
Fick jobb som skidlärare jag mä! Rödkullen, smooth! Nu ska det rockas så att det står härliga till!
grattis! då blir vi kollegor...typ. välkommen opp.
Fan va fett, du jobbar snowboardinstruktör på rödkullen eller?
Japp sen ett antal år...dumt att sluta när det e så jävla roligt.

Till klättrarna: väggar finns i undersåker under pizzerian, i gympahallen på hållands folkhögskola och en kakelvägg i storulvån. det finns säkert några mer.

Säsong i Åre 11/12?
Kul med fler klättrare!:) Det verkar ju som att man kan packa med sig även klätterprylarna.
Hur är der med bil, behöver man det där uppe eller helt onödigt? Det beror väl på vart man får boende såklart. Och om man vill klättra, hur är det med undersöker tex går det att ta sig dit med buss?

Säsong i Åre 11/12?
klart det finns buss, nr 157. går inte så jätteofta. jag bor i duved och hade aldrig stått ut utan bil. de åren jag bodde inne i Åre gick det väl an. bor du i något skistarboende så finns det ju alltid folk som har bil som du kan ta skjuts med till jobbet.

Säsong i Åre 11/12?
tepe90: det du länkar till är inte copperhills utan continental inns personalboende.
behöver väl inte vara fel men det är ju en bit till byn och backen.. men det vet du säkert redan.
välkomna upp iaf!

Säsong i Åre 11/12?
fournineone sa:
tepe90: det du länkar till är inte copperhills utan continental inns personalboende.
behöver väl inte vara fel men det är ju en bit till byn och backen.. men det vet du säkert redan.
välkomna upp iaf!
hoppsan sa! menade givetvis continental inns:P

Säsong i Åre 11/12?
Hejsan Eric här!

Roligt med lite nytt folk till byn :-)
När kommer alla upp?! Dra gärna iväg ett PM om ni vill snacka lite :-)

Ha det gött! Peace love and icecream

Snödjup

Tillbaka
Topp