säsong i bg 16/17

säsong i bg 16/17
hej, mitt namn är Joel Gustafsson, 18 år gammal, tar studenten nu till sommaren och vill gärna säsonga till vinter, någon som vill/ska säsonga i Bad Gastein?

säsong i bg 16/17
BG är mer känt för sina festkvällar än för åkningen. 15/16 var väldigt snöfattigt och 14/15 likaså. Det finns en svensk dam som heter Ingmari Schneeberger som brukar kunna lösa boende, jobb är det bra om du har klart innan du åker, alla bra jobb brukar vara slut före jul. Åk gärna ner i slutet på november om du har möjlighet! Åkningen är rätt kass men vädret brukar vara väldigt bra och dina chanser för att få ett jobb där du trivs och en boende som är schysst ökar markant.

Köp även liftkortet i förväg, innan sista november har jag för mig, du sparar en hel del pengar!

Tänk över vad du vill ha ut av en säsong. Är det fest, bra piståkning och offpist som du slipper gå en timme till du är ute efter är BG helt klart ett superställe (så länge det är bra med snö!)
Jag har gjort en säsong och kan sammanfatta den som en fyra månaders studentvecka med en hel del jobb och ibland brutalt bra lössnöåkning.

Tillbaka
Topp