Säsong i Kanada Whistler

StefanHagnesten

Ny medlem
Säsong i Kanada Whistler
hej!

Vi är ett gäng som ska göra en säsong i Kanada, whistler, vintern 06-07! då vi är så fulla av förväntan har vi redan börjat planera men det har dykt upp massor av frågetecken. Har sett att det finns en hel del trådar här på forumet så det vi helst vill ha svar på är om det finns några stora informationskällor såsom skibumsidor, boende, jobbsidor, jämförelser mellan orter i kanada (är Whistler bäst?) och liknande.

Är det lätt att få ett deltidsjobb om man ankommer i november? Kan man få jobb utan arbetsvisum? Svartjobb?

Har hört talas om att det finns liftkort som gäller för flera system i Blackcomb, men vad kostar dom? kan inte hitta det på Whistlers hemsida...

Vi funderar även på att efter säsongen åka ner med vår bil till kalifornien och surfa i någon månad, är det någon som gjort en liknande resa och kan dela med sig av tips till oss?

Tack på förhand!!

/Stefan Hägnesten

Säsong i Kanada Whistler
jo men där hittar ja inget om några liftkort som gäller för flera ställen i whistlers omnejd?

eller är det bara jag som inte ser?

/stefan

Säsong i Kanada Whistler
själv brukar manju få trösta jacob wester om kvällarna i whistler bär han skadat sin ömma kropp sen brukar jag locka håret på han och lossas att han e en barbie docka

Säsong i Kanada Whistler
Hej på er,
det har ju redan gått en månad så alla era frågor kanske redan är löst men i a f:

1 till er som tänkt svara i detta forum: ge 17 i att säga hu gärna ni vill åka. Om ni inte redan känner de här killarna är det klokare att skicka ett privat mail om ni vill åka med dem. Jag är skeptisk till att avsikten med tråden var att skapa en lista på folk som skulle tycka det vore kul att bumma i Whistler.

2 till Stefan: Jag har gjort den här resan, "Gelendesprung" tycks också ha gjort den med samt antagligen en drös med annat folk. Jag far till Whistler igen om en mån men utan Ca-avslut denna gång (men va f-n man vet ju aldrig hur det blir...). MEN jag har lite svårt att skriva en uppsats om precis allt du behöver veta. Det är nog bättre att du funderar om du ha några specifika frågor som tex om skillnad mellan skidområden i BC o Alberta. Fråga här eller maila mig om det är något du undrar.

Glöm för all del inte Vancouver Island och Hawaii (närmare (ekonomiskt) än ni tror).

entetäo

Snödjup

Tillbaka
Topp