Säsong i Ö-rike?!

Säsong i Ö-rike?!
Hej!

Efter förra årets "lightsäsong" ska vi nu dra ner till Zillertal igen.
Jag & Mia har sedan länge bokat & fixat en fin stor 3,a.........

EDIT:
Alla platser är tillsatta...

// Kricke

Senast ändrad:
Säsong i Ö-rike?!
ska också ner till österrike och säsonga. jag och en polare ska kanske gå en reseledarutbildning men hört att man troligtvis inte får jobb... vi åker ner i slutet av november men jag är ändå intresserad av förslaget. har bott i Schweiz 1,5 timme från Verbier i åtta år och älskar att åka skidor, puder självklart! Hör av er /Jonathan

Säsong i Ö-rike?!
Hej,

Jag skulle säga att jag kvalar in på delar av er "kravlista". Jag har aldrig gjort någon säsong men har bestämt mig för att jag ska göra en i vinter. Hade egentligen tänkt mig Ischgl men är hyfsat flexibel. Jag är inte mycket för park och gillar att ta kort och filma, de är inga problem. Dock har jag ingen lavinkunskap eller lavinutrustning (som jag naturligtvis kan köpa). Däremot kan väl lära sig :P

Jag har körkort och älskar att åka skidor. Har längtat efter denna säsong i flera år.

Något av intresse?

Mvh Johan

Säsong i Ö-rike?!
Tjena!

Kul att du är intresserad!
Du är på rätt väg, att säsonga är det bästa ja har gjort, bara glida o åka puder. :-)
Ang. lavinkunskap finns en mycket bra bok vid namn "Laviner" av fjällsäkerhetsrådet.
Låna eller köp!

Men finns det verkligen inga TJEJER på detta forumet som vill iväg??
Måste ju finnas någon...? ;-)

// Kricke

Säsong i Ö-rike?!
jo, här är en glad tjej som vill iväg i vinter!:)
Men det är dock samma för mig, har inga lavinkunskaper och dessutom åker jag inte skidor utan snowboard... men om ni nu inte ska jobba antar jag att ni redan tjänat ihop de ni behöver? och ungefär hur mycket pengar blir det under en månad, med mat, boende och nöjen?

Tjingeling! / Tove

Säsong i Ö-rike?!
Hej på er!

Jag har har oxå funderat på att tillbringa säsongen i Zillertal. Gjorde säsong i Ischgl förra året och dit vill jag inte tillbaka. Jag åker absolut helst offpist och har lavinutrustning och kan handskas med den. Gillar att gå på tur oxå om det är något som blir akutuellt. Tycker det är jättekul att fota och jag har kamera och lite olika objektiv. Det var verkligen mycket som stämde överens :). Jag håller oxå med om er inställning till fest/puder.
Självklart åker jag skidor och har körkort!

/Erik

Säsong i Ö-rike?!
Hej Tove!

Glada tjejer är bra. :-)
Ang. lavinkunskap, man kan aldrig bli fullärd.
Men ska man ner en säsong är det bra att "läsa på" lite innan.
Där nere kan man hitta bra "lavinpaket" till bra priser. (transciever, spade & sond)
Sen gäller det att öva, öva & åter öva.
Jag gissar på att du inte åker till Alperna för att nöta pist? ;-)

Ang. pengar:
Man kan säga att vi sparat, vi är tjänstelediga över vintern.
Månadskostnaden är rätt svår att säga exakt, men nånstans runt 4000kr???
Maten kostar som här hemma, vissa saker är oxå billigare.

Några fler frågor?

// Kricke

Senast ändrad:
Säsong i Ö-rike?!
Vad ska ni till Österrike och göra?
Jag fattar inte att landets skidorter är så populära när Frankrike och Schweiz stoltserar med de mäktigaste bergen och de största fallhöjderna.
Varför drar ni inte till t.ex Val Thorens, Alpe D´huez eller Val Dísere?
Ni säger att ni prioriterar OP och BC varför inte ta en tripp till Monte Rosa Ski?
Nästan alla dessa orter har en eller flera egna Glaciärer medan Hintertux är den enda orten med glaciär i Zillertal.

Gör som ni vill men de riktiga alperna finner ni i Frankrike.

Tjohej!

Säsong i Ö-rike?!
Road sa:
Vad ska ni till Österrike och göra?
Därför att Erhard bor där!

Road sa:
Jag fattar inte att landets skidorter är så populära när Frankrike och Schweiz stoltserar med de mäktigaste bergen och de största fallhöjderna.
Varför drar ni inte till t.ex Val Thorens, Alpe D´huez eller Val Dísere?
Därför att slippa lössnöhets & "jag har bredastlaggsyndromet"

Road sa:
Ni säger att ni prioriterar OP och BC varför inte ta en tripp till Monte Rosa Ski?
Därför att jag/vi redan vart där 2ggr!

Road sa:
Nästan alla dessa orter har en eller flera egna Glaciärer medan Hintertux är den enda orten med glaciär i Zillertal.?
När blev det krav på flera glaciärer i en dal?

Road sa:
Gör som ni vill men de riktiga alperna finner ni i Frankrike.
Så Ö-rikes alper är inte riktiga?

Senast ändrad:
Säsong i Ö-rike?!
jag och en polare hänger på om ni inte hittar några andra, vi kanske inte passar in i ert sällskap men vi betalar hyra.

Tillbaka
Topp