Säsong i Österrike, Bad Gastein 11/12

leidefeldt

Medlem
Hej, Jag är en go o glad 19-åring från Borlänge som har bestämt mig för att jag vill göra en säsong i Bad Gastein, eftersom att mina största intressen är att åka skidor och festa så känns det väldigt rätt att åka till BG. Jag söker några glada personer(killar eller tjejer) att dela detta med. Alltså, jag söker roomies. Det bästa skulle vara om man var 4-5 pers som kunde dela på en lägenhet då priset inte blir allt för högt.

Jag har tidigare varit i Bad Gastein på skidsemester i tot. 3 veckor och känner nu att det inte räcker.
Så om någon skulle finna detta intressant så kanske vi kan samarbeta för att få fram boende, jobb etc.
Tacksam för svar!

Oscar

Senast ändrad:
Hur länge har du tänkt stanna?
Vi är två st skåningar som är sugna på BG från dec-april.
Vi är sugna på att åka ner ganska tidigt i december eftersom jobbchanserna är större ju tidigare man är på plats.

Ja jag hade tänkt mig december till april ungefär. Precis, att åka dit tidigt för att få ett jobb e nog en bra idée. hur ser det ut för er med boende o så?

jag har också bg i sikte! tänkte sticka i mitten av november. Är själv och letar boende att dela med andra. Har du börjat titta på boende än?

okej vad härligt :) nej jag har inte riktigt kommit igång än men det är för att jag väntat på svar från ett jobb som jag kanske skulle börja på men det sket sig. så jag tänkte dra igång jakten på allvar nu :) har du nå koll på boende?
jag hade tänkt mig att åka ner i början av december men någon vecka hit eller dit är juh skitsamma :)

Vi är två tjejer som också har tänkt säsonga i Bad Gestein! Även vi tänkte också dra igång sökandet på mer allvar nu :) Vi ska göra vår försa säsong och har lite svårt att veta vilken ände man bör börja i, några tips? Skicka runt cv eller?

jaha vad kul :) ja alltså att börja söka jobb tror jag är det bästa, för ofta så kan chefen ha kontakter för boende och så annars så om man kan så fixar man boende först och löser jobb på plats. ja precis det gäller väl att man ligger i med cv-skickningen ;)

Gå med i gruppen Bad Gastein 11/12 så kan ni snacka med andra som ska ner till Bad Gastein, finns alltid någon som har en säng över. Många som åker ner där för första gången bor på hotell i en vecka och går runder och söker jobb & boende på plats som oftast brukar vara lättast.

Senast ändrad:
Tjenare! Jag och 4 kompisar ska också till bad gastein i vinter, drar dock ner i början av november för att sno alla grymma jobb ;) Kan bli så att vårat gäng splittras boendemässigt eftersom våra killkompisar kanske får boende via jobbet, vilket kanske resulterar i att jag och min tjejkompis får tag i boende för flera fast än vi bara är 2 personer. Isf kan vi ju höras av, vi får se vad vi får tag i via kontakter på plats :) Ses i BG, tagga!! :D

Tjena! Läst igenom denna tråd och finner det mycket intressant :) Jag och min kompis Lena har sedan lång tid tillbaka planerat att göra säsong i Bad Gastien 11/12. Vi spånar fortfarande jobb och boende, och har planerat att åka ner i början på november. Om ni har tips eller är ett gäng som är sugna på att dela på lägenhet/boende under en go säsong i vinter kan ni väl slänga iväg ett mejl här. Vore toppen om man kunde dela några stycken, eller om folk redan nu letar efter andra att dela med. hör av er isånnafall :)

/ Soffan och Lena

hej hej!
vi är två tjejer (tror jag eller bara jag) som också ska ner till bg i vinter. tänkte dra ner i slutet av november å hitta boende å jobb har kollat runt lite men är ju svårare å hitta det hemifrån.. hade varit kul om vi va ett gäng å dela boende med så e det någon som vill dela med oss så får ni gärna höra av er ^^ om inte så lär vi ju ses i bg ;) tagga nu dårå bara 2 månader kvar! :)

Hej hej!
Är en tjej på 20 år som också är väldigt intresserad av att göra en säsong i BG. Ska gå reseledarutbildningen för STS Alpresor i november, men har hört att det ska vara väldigt svårt att få jobb via dem efter den. Så är sugen på att hitta något själv, vet dock inte vart jag ska börja. Vore kul att prata med någon/några som har mer koll eller som också sitter i samma sitts. Har varit i BG och många andra ställen runt omkring och vill bara tillbaka nu!! :)

Maadelene sa:
Hej hej!
Är en tjej på 20 år som också är väldigt intresserad av att göra en säsong i BG. Ska gå reseledarutbildningen för STS Alpresor i november, men har hört att det ska vara väldigt svårt att få jobb via dem efter den. Så är sugen på att hitta något själv, vet dock inte vart jag ska börja. Vore kul att prata med någon/några som har mer koll eller som också sitter i samma sitts. Har varit i BG och många andra ställen runt omkring och vill bara tillbaka nu!! :)
Tänk smart, du har världens läge nu när du ska göra kursen, när ni är ute på kvällarna prata med Barpersonal runt omkring ifall det finns nått jobb, visa intresse, vid eventuell tid över kolla runt lite i byn vad som finns och göra, men lättast är att prata med barpersonal på olika ställen finns ju allt ifrån, diskplockare,bartender,garderob, restaurang,hotelljobb så...

kul att se så många som ska till BG. jag är öppen för förslag gällande boende och så. Jag har fortfarande inte fått tag på nå boende men jag är verkligen inte emot att dela med några :) jag fortsätter jakten iaf. Om det råkar vara någon mer än jag som är i behov av en rumskamerat så är det bara att säga till :) hört att det kommit lite snö nu villket betyder att det snart börjar bli dags :)

Peace

Tja Oscar och alla andra glada!

Kommer att jobba på Silverbullet den här säsongen och sticker ner i början på december.
Åker dock till Asien med ett gäng polare från Åre i veckan. Tar lite semester innan det är dags att knäppa på sig bindningarna igen. :)

Som det ser ut nu så åker jag ner själv men det hade varit grymt kul med lite sällskap påväg ner!

Ha det grymt!

Jesper

heeejheeej! Jag ska ocksa dra ner till BG i vinter och söker ocksa efter boende.
Just nu befinner jag mig i wien där jag pluggar tyska. Om nagon har nagot boende sa kontakta gärna mig.
GRYYYYMT KUL ATT SA MANGA SKA NER !!! :)

Hej på er :) ja verkligen nice att så många glider till bg, jag står för tillfället själv, utan både boende och jobb(för säsongen :p )men är inte alls främmande att dela lya :) jag har i sikte att göra någon form av sista minuten resa till bg nu i oktober för att fixa jobb och kolla lite med turistbyrån osv:) det är bara att höra av sig om det är någon som är sugen på att följa med:) alltid lite roligare med sällskap :)

Jag har kollat boende och jobb här i wien, det finns manga bemanningsföretag som manga av hotellen / restaurangerna/barerna vänder sig till för att fa tag i anställda. Det börjar klia lite i fötterna pa mig med och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att aka upp, inte ens langt för min del ! Har du kollat nagra boende asa ? :)

Jaha okej :) alltså jag har sökt en del jobb och hoppats lite på att de ska kunna svara men jag
lyckas fan inte få tag på några av cheferna till de ställen jag sökt och det e lite därför jag ska till bg nu i okt. Boende för säsongen hade jag även då tänkt att ordna så jag går all in på okt-resan:)

men fan va gött ! da är vi tva ! Jag vet inte om jag kommer kunna dra i okt, eftersom jag fortfarande har skola.. Pluggar tyska här nere i wien. Men om du skulle hitta boende sa ställer jag lätt..
Dom svarar nog säkert snart..
Jag ska börjar söka ordentligt nu för jag vill sa gärna aka upp sa snart som möjligt. Efter okt dock ;)!

okej jävlar vad ambitiöst :) jag förstår :) vad kul, jag hör väl av mig om jag gör några framsteg, gör det samma du ;)
Peace!

Ja självklart !du kan bada maila och kontakta mig pa FB ; Vivianne magyarovari, viviannee.m@hotmail.se
Hahaha duuu det gar sadär med det, inte det lättaste spraket faktiskt..min hjärna är som snor nu efter allt pluggande.
Men säg till när du drar upp ! sa säger jag till om jag ser nagot lockande !

Tillbaka
Topp