Säsong i S:t Anton

freeride_nu

Aktiv medlem
Jag funderar på att göra en säsong i S:t Anton och tar gladeligen emot tips om boende och jobb och annat som kan vara bra att veta om orten. Har du något att dela med dig av så skicka ett mail.

Tacksomfan!

Jobb finnst det gott om. Pa Surfers paradise mitt i byn finns en lista pa lediga jobb. Kom dit i början av säsongen sa gar det lättare. Där kan du ocksa köpa beg liftkort. Det är svindyrt att bo i byn sa kolla läget i Pettneu ca 7 km österut. Där kan man bo hos Hans, en alkohliserad typ som hyr ut sitt hus till bummare. Det gar skidbussar in till byn varje kvart. Problemet är att man maste dricka med honom ibland annars blir han arg.

Hej hej.
Jag har ungefär samma funderingar som du... Håller på för fullt att söka kjobb, och lite kontakter där nere. Inte helt lätt, men det ska nog gå.
Lycka till! Hör av dig om du får tag på några bra tips =)

MVH Maria

Har precis kommit hem efter en säsong i St:Anton och lider nu av stark abstinens efter snö..sol...fest. Fast just nu regnar det där nere..gör det hela lite lättare
Trots att vädret denna säsong har varit lite halvtaskigt rekommenderar jag StAnton starkt. Lite tips: Skramla ihop till en gammal bil och ta den ner, då kan du bo billigt och bra i "förorterna Pettneu, Flirsch och Schnann.
Har du tänkt att jobba finns det många jobb där boende, ofta centralt och mat ingår..då kan säsongen bli riktigt billig.
Åk ner rätt tidigt, slutet av nov början av dec
Eller gör som vi åk ner i slutet av dec utan boende eller jobb till ett överbokat St:Anton för att få dej en liten utmaning. Det fixar sej då med, kanske inte lika smidigt, räkna med att få flytta runt lite men omväxling kan ju vara ganska trevligt.
Nasserain är ett trevligt ställe att bo på, gångavstånd till bykärnan och rätt billigt boende
Köp ett toastjärn och en vattenkokare så kan ni laga mat utan kök
Hursomhelst är StAnton en bra ort med bra åkning och uteliv och bra gemanskap bland bummarna

Låter som om ni är ute i god tid, när hade in planer på att fara i väg. Låter lockande om ni vill ha med någon till.

snart vinter igen

Hallå!
Sitter nere i soliga skåne och drömmer mig bort till den härliga puderåkningen i St.Anton. Har funderat länge på att åka ner till "the alps" och brassa lite lagg, jobba och softa. Antar att du är ute efter samma spänning som jag?
JObbar extra som skidlärare på lindvallensskidskola, ska precis ta studenten (7 juni) och sedan jobb för att kunna ha råd att åka ner.
Hur långt har du kommit i dina funderingar?

Jag och en polare (jolle) har inte planerat så mkt ännu, men om man åker ner ett gäng så är det lättare att få boende ju, så att det hade varit bra om vi kunde hålla kontakten och fixa boende tillsammans?!

hör av dig till min mail eller här på freeride.

rock on
"If you are not living lofe on the edge, you´re taking up to much space"

/Martin "ekls" Ekelund

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp