Säsong i St.anton!

JosefinL

Ny medlem
Säsong i St.anton!
Tja!
Tänkte höra mig för om det är någon som har planer på att dra ner till st.anton vintern 07/08?
Just nu ser det ut som jag kommer åka själv så de skulle vara nice å veta lite fler som ska ner:)

Mvh Josefin

Senast ändrad:
Säsong i St.anton!
jag funderar med på att sticka dit. står mellan anton o chamonix som der ser ut nu... Får se om jag drar själv eller lyckas plocka me någon kompis...

Säsong i St.anton!
jag och några polare ska köpa nåt stort 4hjulsdrivet och bränna ner nästa säsong, boende är sågott som kirrat , har inga planer på o jobba där nere heller. får se om man lyckas spara några ören så man slipper slitet... hoppas vi syns där nere då!

Säsong i St.anton!
Säsong i St.anton!
Är sjukt sugen på att dra ner och säsonga dära! Var dära i februari 07 och kötta lite skidor och såg hur alla som jobbade dära verkar ha sjukt kul och alla va polare med alla ..

Men hur fixar man jobb där nere? Vart ska man höra av sig till ? Nån som vet ..

Min tyska är kass också :/

/ skurken

Säsong i St.anton!
LURKEN1823 sa:
Är sjukt sugen på att dra ner och säsonga dära! Var dära i februari 07 och kötta lite skidor och såg hur alla som jobbade dära verkar ha sjukt kul och alla va polare med alla ..

/ skurken
Bäst är att va nere i allafall i mitten/sluet av november (beror ju lite på snö oxå) va nere 28 nov iår o de kunde gott väntat en vecka till (eftersom de inte fanns någon snö att tala om förrän mitten av dec) o sen bara knata runt o knacka dörr, jobb o boende fixar sig alltid om man orkar leta. Känner ingen från iår som åkte hem för att de inte hade jobb. Sätts även upp anonser på Mejlbox som ligger mitt-i-byn, de har även en jobblista som kan va vettig att börja me. O allt ordnar sig alltid, många som inte snackar tyska, självklart e de inte så lätt att få butiksjobb, men de finns grymt mkt mer om man inte e allt för kräsen... Lycka till o ha en grym säsong så ses vi där nere när de börjar dra ihop sig=)

Säsong i St.anton!
Hej!
Jag tänkte också dra ner till Alperna men det lutar åt St. atnton, har dock inte fixat någonting?! Bör man fixa jobb innan eller är det bara påatt chansa??
Jag säger till Lurken hur fixar man allt?? :P

auf wiederzhen (taskan är ju som den är)

/ Ida

Säsong i St.anton!
tjaaa allihopa, ska också ner till st.anton 07/08 är det tänkt. Jag åker med asse å mia... vi har ingenting fixat som det är nu, men vi ska snart börja titta på lite olika möjligheter, hoppas vi alla ses på Krazy!!!
//carlson

Säsong i St.anton!
Någon som har tänkt åka till st.anton för att åka? Känns som alla tänker på jobb och fest i första hand...

Kommer vara i st.antin minst några veckor nästa år om det blir bra med snö, kanske ses i langen skoen :=!

Säsong i St.anton!
LURKEN1823 sa:

/ skurken
Tyska?? Vad ska du med sånt till när du åker till Anton? Ingen förstår tyska där i alla fall... Nej, håll dig till svenskan du - det räcker hela vägen.

Säsong i St.anton!
St anton drar stort till nästa vinter o det mesta låter underbart där men jag undrar om några kan berätta lite mer om rendel "parken" och den i lech har hört att dom suger o det vore rätt trist en hel säsong med kass park

Säsong i St.anton!
JosefinL sa:
Tja!
Tänkte höra mig för om det är någon som har planer på att dra ner till st.anton vintern 07/08?
Just nu ser det ut som jag kommer åka själv så de skulle vara nice å veta lite fler som ska ner:)

Mvh Josefin
jag ska me ner till st anton.. :) me en kanske nåra polare :) funderar på att börja söka jobb nu.. har du gjort de ? / carro

Säsong i St.anton!
Jag vill också dra ner där, men vet ite riktigt hur allt går till?! Har snackat om det med en kompis men vet inte om hon verkligen vill. Trist att dra ner själv...
vilket rä bäst, att söka jobb nu eller åka ner och leta och chansa lixom?

Ida

Säsong i St.anton!
tjena! tänkte dra nån stans i vinter å stanna nåra månader, e anton något å ha åkmässigt lr ere bara en halvtråkig svenskkoloni där all offpist blir uppkörd på 2 sek?

Ida, jag tycker du ska söka jobb hemmifrån men inte ställa in resan bara för att du inte hittar något. Gjorde en säsong i val T nu i vintras, alla som jag åkte ner me chansade å dom som ville ha jobb å sökte ett tag hitta nått.

Säsong i St.anton!
Tjena!

Vi är ett gäng killar från Gbg-trakten som ska ner i vinter.
Frågan är om man är försent uten om man kommer ned vid jul...

Även vi är första årssäsongare. Funderar lite på hur mycket man måste ha som startkapital.. exlusive utrusting då.

Alla tips mottages tacksamt! :)

/Eric

Säsong i St.anton!
Idastahl sa:
Jag vill också dra ner där, men vet ite riktigt hur allt går till?! Har snackat om det med en kompis men vet inte om hon verkligen vill. Trist att dra ner själv...
vilket rä bäst, att söka jobb nu eller åka ner och leta och chansa lixom?

Ida
Det är roligare att dra ner själv... Slipper du bli bunden till någon. Åk själjv, det gjorde jag och det är nog det roligaste jag gjort.!

Säsong i St.anton!
jasså, men jag kommer vara helt förvirrad ;P sitter jag där själv på ett hotellrum och ugglar om ingen vill umgås med mig ;P ahha! Nä, men vet ju inte hur man hittar jobb och så?!

Säsong i St.anton!
Heej alla....hoppas att vi ses i st anton denna vintern! vi är så laddade...men jag hade velat ha lite tips om var man kan hitta bra snowboards till bra priser? har aldrig åkt innan så en instruktör på köpet hade inte skadat...=) hur är det med begagnade brädor, någon bra sida man kan hitta det? / Sandra

Säsong i St.anton!
asså ska du göra en säsong å du kan inte åka? galet! skulle inte göra de i alperna då...skulle typ börjat med sälen/åre isf!
/josefin

Säsong i St.anton!
Ja, det låter lite knasigt, men du kanske åker skidor?? Ifs är ju Åre absolut inte mycket sämre än Alperna, såfall är ju Sälen mer ett nnybörjarställe!
Ida

Tillbaka
Topp