Säsong i stanton/Ischgl 01/02!!

Jensaper

Ny medlem
Har du något intressant på lager ang boende, jobb och schyssta åk i stanton eller Ischgl. Vilket system är bäst? Du kanske rent av vill ha en kompanjon. Skriv gärna inlägg under mitt meddelande.
Själv har jag aldrig säsongat förut men har varit i österrike 13 ggr, chamonix, serre och typ de flesta svenska orterna. Älskar med andra ord skidåkning!!
Jag är 21 år, student och grymt sugen på ett sabbatsår.

Hör av er!!

Hallå Jens!
Sitter nere i soliga skåne och drömmer mig bort till den härliga puderåkningen i St.Anton. Har funderat länge på att åka ner till "the alps" och brassa lite lagg, jobba och softa. Antar att du är ute efter samma spänning som jag?

JObbar extra som skidlärare på lindvallensskidskola, ska precis ta studenten (7 juni) och sedan jobb för att kunna ha råd att åka ner.
Hur långt har du kommit i dina funderingar?

Jag och en polare (jolle) har inte planerat så mkt ännu, men om man åker ner ett gäng så är det lättare att få boende ju, så att det hade varit bra om vi kunde hålla kontakten och fixa boende tillsammans?!

hör av dig till min mail eller här på freeride.

rock on
"If you are not living lofe on the edge, you´re taking up to much space"

/Martin "ekls" Ekelund

Tjenare grabbar!
Jag är 21 år gammal och ska oxå åka till the alps 01/02 så om ni vill dela på hyran med en till så hör gärna av er!

Hälsningar Oscar.

Tja!

Jag har tagit ett ar off fran Chalmers for att aka ner till Alperna. Tankt jobba hemma och sen branna pengarna=inte jobba under tiden. Varfor inte St.Anton..hor av er med er planer. Jag ar 21.

Ha det gott.

har säsongat tre år i st.anton och två år i Saalbach. Söker ni lägenhet i St.anton så var ute i god tid.. eftersom de billigaste lägenheterna tar fort slut. Man får räkna med ca..8000 shilling per skalle/månad om man vill bo centralt. Jag rekomenderar att söka jobb slutet på november eftersom det sedan i december inte finns några jobb lediga. Det är många säsongare och konkurrens om jobb och boende!! Lycka till!! Lene

man kommer billigast undan om man tar ett jobb, eftersom då ingår boende och mat. Och en lön på mellen tio tolvtusen shilling.
Själv ska jag testa frankrike detta år

Hej på er!
jag är också påväg dit nästa vinter.
Lene, vad får man för 8000? är det en egen etta eller ett rum i ett större hus? Känner någon till mannen i St.Anton som har ett hus längre ner längs huvudgatan. Han hyr visst ut rum ganska billigt för att finansiera sitt supande? Kan du ge tips om några bra jobb (inte krog/butik). Tror du man kunde få tag på ett kontorsjobb därborta?

Hilsen
Paul

Tja!
Jag och en kompis planerar också att åka ner till St Anton....
Var i Chamonix under påsken och kom fram till att vi bara måste
sässonga nu i vår. Hör av er!!
Vi söker folk o dela boende med! Vad è det för jobb man kan få därnere.??

Hur går d med planerna för vintern?? Har du bestämt dig vart du ska åka?? Ja o nåra polare ska åka ner till Ischgl o letar för fullt efter boende nu.. E du intresserad att va me, lr e d så att d finns plats hos dig??? Hör av dig!!

tjenare

verkar som halva sverige ska till st anton. börjar undra hur man ska lyckas hitta lägenhet i mitten av dec när man kommer ner. nån som har tips om var man ska kolla. vi är tre 19 åriga killar som vill hitta nåt billigt

simpa

Tillbaka
Topp