Säsong i Tignes 15/16

wendela

Medlem
Säsong i Tignes 15/16
Tjenare! :)
Jag är en 20årig tjej från Lund som drar ner till Tignes i december för att göra min andra säsong! (var i st anton förra året!) Har redan fixat jobb därnere men annars är allt lite oklart!
Finns det några andra här som ska säsonga i Tignes i vinter? Hade varit kul att få kontakt med fler som ska ner!
Letar eventuellt även boende om det är någon som har en plats att fylla upp eller någon som är sugen på att slå ihop sig!
PMa gärna här eller på fb, heter Wendela Fridh!
Ha det!!

Senast ändrad:
Säsong i Tignes 15/16

@linwall :Tyvärr, börjar jobba den 7e så drar ner precis innan det!
Såg dock att du letar transfer fr. Geneve-Val d'isere och inte hittat för mindre än 3000kr. Jag var i Tignes för tre veckor sen och tog då tåget från Bourg st. Maurice (tågstationen närmast Val d'isere och Tignes) till Geneves flygplats, kostar bara runt 30 euro! Lite krångligt med byten om man har mycket packning men ändå värt det skulle jag säga!

Säsong i Tignes 15/16
Jag sticker ner till Tignes i början på december också, så vi ses antagligen där! Var är det du ska jobba någonstans?

Säsong i Tignes 15/16
Hej! Är redan på plats! (ni missar inget ;) )

Kör min första säsong här och jobbar på saloon.
Skulle vara kul att få lite åkkompisar och lite ölkompisar utanför jobbet!

Kom upp och säg hej när ni har landat!
vi öppnar den 26/11 :)

/Frida

Säsong i Tignes 15/16
QlJunior sa:
Kommer garanterat förbi:) hur ser det ut, trivs du? Är det någon snö eller har den inte anlänt ännu?
Ingen snö ännu. Den ska tydligen komma på fredag. Så vi får hålla tummarna helt enkelt!

Väntar på mer folk, och lite mer drag. Just nu är det ganska lugnt och tomt.

Ska ni alla bo i val claret?

Säsong i Tignes 15/16
Ja hoppas snön kommer så snabbt som möjligt! Känns ju lite tråkigt att vara där utan någon snö kan jag tänka mig. Jag kommer bo och jobba på tignes 2100 i le Lac (tror jag det heter)

Säsong i Tignes 15/16
Hej! Vi kommer behova stadare till Saloon. Tjansten omfattar ca 2h om dagen, 7 dagar i veckan. Kan med fordel delas eller splittas med en kompis. Flexibel tjanst, sa lange baren ar fardigstadad till 14.00, sa kan det ske vilken tid som helst mellan 03.00 - 14.00.

Aven deltidstjanst busboy, ca 2-3 kvallar i veckan. Kan bli mer, kan bli mindre.

Slang ivag ett mail till
Frida@saloonbar.com

Hejs!

Senast ändrad:
Säsong i Tignes 15/16
Hej!

Vi (jag, sambo och en 3- och 5-åring) är i Val Claret hela februari. Vore kul med åksällskap i offpisten både för mig och sambon när vi inte kör med ungarna. Tar också gärna en hike eller topptur för att leta efter bra snö.

/Mattias

Tillbaka
Topp