Freerider82
Ny medlem
Säsong i US/Canada
Tjena,
Som andra skrivit så är jag tidigt ute men Proper Prior Planning Prevents Piss Pour Performance
Tänkte försöka att ge mig på en säsong i Canada eller USA säsongen 2012/2013. Har tidigare gjort två säsonger i Chamonix och med det kom viktiga lärdomar:
1. Orten man säsongar på ska ligga nära andra orter
2. Man skall ha ett fordon
3. Man måste ha flera valmöjligheter om man vill pricka dumpen och surfa puder
4. Orten får gärna vara mindre och därmed billigare
5. Man skall säsonga med människor som faktiskt kan åka skidor/bräda och inte människor som åker med för att lära sig.
Så, om det finns några intresserade får ni gärna höra av er så syr vi ihop något, dvs hittar en ort, sätter igång med planeringen tidigt.
Jag söker människor som kan åka lagg/bräda (off-pist), som visar respekt för bergen och snön och som åker dit för att åka skidor - inte för att festa även om det blir ett inslag när pudersnön håller sig borta. Inga rookies
Man ska inte heller vara rädd att knata i 4 timmar för ett åk
Ålder spelar ingen som helst roll, inte heller kön. Hör av er
/Kev
Som andra skrivit så är jag tidigt ute men Proper Prior Planning Prevents Piss Pour Performance
Tänkte försöka att ge mig på en säsong i Canada eller USA säsongen 2012/2013. Har tidigare gjort två säsonger i Chamonix och med det kom viktiga lärdomar:
1. Orten man säsongar på ska ligga nära andra orter
2. Man skall ha ett fordon
3. Man måste ha flera valmöjligheter om man vill pricka dumpen och surfa puder
4. Orten får gärna vara mindre och därmed billigare
5. Man skall säsonga med människor som faktiskt kan åka skidor/bräda och inte människor som åker med för att lära sig.
Så, om det finns några intresserade får ni gärna höra av er så syr vi ihop något, dvs hittar en ort, sätter igång med planeringen tidigt.
Jag söker människor som kan åka lagg/bräda (off-pist), som visar respekt för bergen och snön och som åker dit för att åka skidor - inte för att festa även om det blir ett inslag när pudersnön håller sig borta. Inga rookies
Man ska inte heller vara rädd att knata i 4 timmar för ett åk
Ålder spelar ingen som helst roll, inte heller kön. Hör av er
/Kev