säsong i val d'isere

linadahlback

Ny medlem
säsong i val d'isere
Hej!
Ska åka till val d'isere denna vinter med en polare. Undrar lite om boende och sådant.
Är det någon som har erfarenhet? Eller kanske någon som också ska ner dit i vinter?

säsong i val d'isere
Hey!
Jag har sökt säsongsjobb där nere i år så ev. blir det ner dit!
Ska ni dit för semester eller jobb? :)

säsong i val d'isere
Hallå! Jag och ngn/ngr polare är fruktansvärt sugna på att dra ner. Men vi är lite fundersamma på HUR vi ska söka jobb? Gäller det att skicka sitt CV till olika ställen, eller finns det ngt nätverk där man kan uploada sitt CV?

säsong i val d'isere
Hej!

Som förlegad säsongare och gamling, vill jag bara gratulera till val av säsongsort och skidsystem!
Ni kommer få en grym vinter. Ladda med ett glatt humör och ett underställ eller två, så löser sig resten.

säsong i val d'isere
vi har fixat boende där nere i vinter genom val disere agence. Dem har rätt många lägenheter dem hyr ut och hittills har allt fungerat skit bra. Syns där nere i vinter!

säsong i val d'isere
Jag funderar också på ett säsongsjobb, som sagt, hur anmäler man sitt intresse att man vill jobba där nere? måste man ha något jobbtillstånd lr något i den stilen?

säsong i val d'isere
Gå in på www.langley.eu (om du nu kan tänka dig att jobba med dom) så fyller man i en ansökan där :)

säsong i val d'isere
Hello!
19 bast guy och letar efter ställe att bo inför säsongen 10/11. Någon som letar efter ytterligare en inneboende? Deep powder lovers skulle vara najs;)

säsong i val d'isere
Någon som har en plats över, eller någon annan som letar, så kan vi ju hitta ett tillsammans? Jag är öppen för förslag

Senast ändrad:
säsong i val d'isere
Håller på och letar boende för fullt! Funderar på vilket område i val d'isere man vill bo på. Alltså det finns ju så många olika områden att välja på, centre village, La dallie, Le josray. Var är det bäst att bo? eller gör det desamma? Vi vill bo nära afterskin och nattlivet. Samtidigt som vi inte vill ha för långt till liften. Någon som har tips???

säsong i val d'isere
Jag vill med dra till val de saire..... jag behöver snö snarast...... Ingen som vill snacka ihop sig och bara fixa nått ställe att bo på och så? jobb o så med ?

säsong i val d'isere
sofiaro sa:
Håller på och letar boende för fullt! Funderar på vilket område i val d\'isere man vill bo på. Alltså det finns ju så många olika områden att välja på, centre village, La dallie, Le josray. Var är det bäst att bo? eller gör det desamma? Vi vill bo nära afterskin och nattlivet. Samtidigt som vi inte vill ha för långt till liften. Någon som har tips???
Tjena! Jag gjorde säsong i Valdi 08/09! Det är ett sjukt bra val! Utelivet och skidåkningen är på topp, nackdelen med valdi är priserna!

Det spelar absolut roll vart du bor! Alla säsongare bor i centre village! Bor du i la daille har du 20-30min att gå hem efter en utekväll! De flesta säsongarna bor i ett hus som heter Verdets! Helt perfekt att bo där, 3 minuter till allt i hela byn: Krogar, liftar, klubbar, mataffärer, fyllekäk, klädaffärer! Man måste givetvis inte bo i det huset, men att bo i centrum är nästan ett måste!

säsong i val d'isere
stinarichard sa:
Heeej! Jag är också lite sugen på Val d'isere den här säsongen, men är det nån som vet hur park-förhållanderna ser ut?
Parken blir bättre och bättre ju längre säsongen går. Den är ganska kass i början men i slutet är den faktiskt bra! Problemet är att såfort det blir lite dåligt väder så stänger de av parken, eller iaf hoppen. Är det mycket vind eller antydan till dimma så går det inte att köra i parken, vilket suger lite! Men parkerna i alperna, eller iaf franska alperna, är nog inte jämförabara med de bättre svenska parkerna!

Det finns många bra ställen att bygga BC-hopp på!

säsong i val d'isere
Tjena alla!

Var i Valdi forra aret, dock bara tva veckor pa semester. Underbart stalle, goa backar och awesome uteliv! Ska dit nu i slutet av januari och stanna sasongen ut, ser framemot det som fasiken! Dock vet jag inte var man ska borja leta boende. Nagon som har tips pa var man kan vanda sig? Annu battre hade varit om nagon har en plats eller vill ha en go svenska kille som inneboende for att dryga ut kassan! Nagon annan som ocksa soker boende och kanske hyra en lagenhet tillsammans? Ar just nu i Australien, men slang ivag ett mail till ryden.christian@gmail.com for de som ar intresserade!

Ses i backen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp