Säsonga 15/16 någonstans i världen!

JeffB

Ny medlem
Tjenare Freeride!
Snabb presentation av mig.
Mitt namn är Jeff Bödtker och är 24 år gammal. Åker bräda och har gjort ca 3 veckor om året dem senaste åren så är inte "bäst" på åka men tar mig ner för alla backar på ett vettigt sätt i bland annat st anton. (Kanske låter som jag inte kan åka där men ja.. Bättre det än skryta förmycket om sig själv... )
Om jag är soft eller inte får någon annan avgöra men just nu är jag sugen på planer upp kommande vintern och är sugen på dra iväg på en säsong eller en längre resa någon stans i världen för åka skidor och softa.
Kan lägga till att jag inte kan åka puder eller trixa då dem jag har åkt med hela tiden har bara varit i backar men är inte feg för speciellt mycket.

Är det någon som är sugen på ha med en gammal gubbe som mig eller planera upp något!?

Är öppen för alla förslag. Både jobba eller bara leva upp besparade pengar.

Lägg till mig på FB så löser sig alltid något.

Tja man,
Jag har tänkt att dra till Italien Crevinia I November och stanna till april och behöver någon att dela boende med,
Om du är sugen så kan vi väll kanske knåpa ihop något?
Har kollat lite priser och boende är typ 3500€-4500€ för en lägenhet för 3-4 pers från november till april.
Lift kort är typ 900€ med det är 3 system, Italen och Schweiz.

Du kan väll kolla lite och höra av dig om du är sugen

Peace

fridamaansson sa:
Hur är Italien som skidland? ;)
vet faktiskt inte, har inte vart där än men bara hört bra om Italien
Ska till Cervinia som e känt för att ha bra pister men inte så avancerade men man kan åka över till Zermatt som har mera avancerad åkning.
Har vart i österike en säsong tidigare och det va sjukt grymyt men inte så mycket sol därav valde ja Italien nu och för att ja tror maten e bättre än i Österike.
Bättre priser rent generelt i I talien tror ja.
HÅller på att styra ihop en lägenhet med några från forumet just nu, om du e på så skicka ett PM.
Peace

Hej! Philip heter jag, 23 år från Södermalm. Letar efter någon/några att spendera en säsong med, helst av allt i Kanada, men tänker mig att Alperna är rimligare.
Fokus ett är skidåkningen, har åkt mest pist och lite som du är lite för orutti för att åka enbart puder, dock är det något jag kan tänka mig att prova.
Festar gärna även men tänker mig att det är vettigt att jobba samtidigt.
Kan inte så mycket om vart man ska åka, men är öppen till det mesta! Vore kul att dra någonstans där det inte enbart finns svenskar, haha.

Var i Pozza di fassa (Italien) för ett par år sen. Har inte så mycket att jämföra med i Alperna men tyckte det var riktigt bra åk, långa sådana. Kan absolut tänka mig att prova något nytt system i Italien.

Det beror väldigt mycket på vart i Italien du tänker åka, finns många olika destinationer att välja mellan. Allt från Canazei, Livigno, Cervinia som ovan nämt, Sestriere osv .. Alla är väldigt olika, mycket fest och afterski på någon, mer kids i backarna på en annan och någon är bara prio offpist.
Jag var i Champoluc, Italien förra säsongen, älskar det och åker tillbaka till vintern. :) Liten by med riktigt gött folk, inga liftköer, bra offpist, god mat och ja, gött häng helt enkelt. :) Gjort säsong i både St Anton och Kanada och längtar såå till snön igen!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp