Säsonga 2002/2003

C_leen

Ny medlem
Säsonga 2002/2003
Tänkte dra ner så fort snön kommer i höst. Ska först slava ihop en massa pengar men tänkte leta efter ngt. jobb där oxå som jag kan jobba på kanske två tre dagar i veckan. Sen vore det ju ganska trevligt att ha ett ställe å sova på oxå... Någon som har samma planer eller kanske nåt hett tips?

Säsonga 2002/2003
Har samma planer men tyvärr inget hett tips...men hör av dig om du får nåt så gör jag detsamma! Vi tänkte åka i början av januari vi.

// Petra

Säsonga 2002/2003
faaan vad ballt, du skulle inte ha nåt emot och campa med ett skidfreak till, jag (andreas) tänkte slita ihop massa pengar och dra en säsong nere i alperna(vart vet jag inte rikigt ännu).
har tänkt mycket på valdisere och jag har skickat en boendeförfågan till alpservice för den platsen..... kruxet är att likasinnad (jag) behöver några att campa med därnere för att hålla ner kostnaderna(mest skidåka för pengarna)????

går att kontakta via freeride genom gästbok
samt på e-mail adressen jansson173@hotmail.com

med varma hälsningar
andreas (stockholm)

Säsonga 2002/2003
Att få ett jobb där du bara jobbar en till två dagar i veckan på är svårt. Stanna hellre hemma lite längre och jobba ihop mer pengar. Stick sen ner lite senare på säsongen tex. i januari och bara skida. Jag lovar du får ut mer av skidåkningen på detta sätt än om du jobbar. Tänk dig själv om det har tok snöat en hel natt och pudret bara skriker efter dig, men ack du måste jobba inget pumpande den dagen och när du är ledig är det förmodligen slut.

Och kom ihåg: "Go fast or go home"

Detta citat sitter på väggen på den legendariska puben The Londoner i Kitzbühel, undertecknat Mario Matt (duktig Österrikisk skidåkare).

Säsonga 2002/2003
Hallå vänner,

är också intresserad av att åka ner till alperna och säsonga. Står i valet och kvalet mellan chalmers och en säsong till. Har inte så stora krav på vart jag ska men det vore trevlit både för kostnadernas och umgängets skull att dela boende. Så blir det något mer seriöst vill jag gärna veta mer.

/ph

Säsonga 2002/2003
Ja håller me Christoffer.. Var nämligen nere i Österrike nu i vintras o säsongade, o ja e bra glad att ja inte jobbade nåt där nere!! för saten vad mkt åkning man hade missat!! Vi åkte ner i början av januari, jobbade fram tills dess här hemma.. Så ja rekommenderar att du åker nån gång i januari o stannar säsongen ut!! D e riktigt bra åkning ända till systemen stänger!! Iaf där vi var... Men sen e ju frågan om du e ute efter åkningen lr att festa, d bör du tänka igenom innan du väljer ort!!! e d nåt mer du undrar över e d bara o fråga.. Lycka till o ha en kanonsäsong vart du än åker!!!! // Simon

Tillbaka
Topp