Säsonga Åre 17/18

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 162550
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 162550

Guest
Säsonga Åre 17/18
Hej! Jag har funderat ett tag på att säsonga i Åre nu i vinter. Har dock inte någon erfarenhet överhuvudtaget och är lite osäker på hur allt fungerar... Är det någon annan som har tänkt säsonga där i år eller skulle vilja komma med lite tips på hur allt fungerar och är där uppe? :)

Säsonga Åre 17/18
Hej Cornelia!
Så kul! Jag är också sjukt sugen på Åre i vinter och har heller ingen större erfarenhet från det stället..men det verkar grymt!
Vad tänkte du jobba med/som? ?

Säsonga Åre 17/18
Hallå! Åh men vad roligt, ja det verkar så himla kul och jag vill verkligen komma ifrån Stockholm och få åka lite skidor och träffa nya människor! Jag vet inte.. Jag ska börja söka jobb den här veckan, tänkte nog söka typ allt! Börjar nog med att söka på hotellen, samt butiker. Men ska typ söka alla jobb jag kommer på :D Vad tänkte du?

Säsonga Åre 17/18
Visst gör det!? Checkt! Ja precis, man vet ju inte vad man får heller.. Jag tänkte söka det mesta också! Har ingen koll på butikerna/hotellen/restaurangerna eller vilka som är bra/roliga att jobba på liksom?
Du är inte intresserad av att jobba i backarna då??
Skulle tippa på att Skistar kommer ut med jobben inom kort! juni/juli/augusti/september någon gång? haha man får nog hålla lite koll helt enkelt?

Säsonga Åre 17/18
Har inte heller någon koll på vad som är roligast... Jag tänkte maila skistar imorgon och höra med dom om när dom släpper jobben! Kan hojta till när jag fått svar! :)

Säsonga Åre 17/18
Skistar släpper sina säsongsjobb 1-31 Augusti! Så då får man hålla koll, jag ska starta med att söka på hotellen nu, och lite butiker! Och sedan söka när de lägger ut sina tjänster :D

Säsonga Åre 17/18
Hejsan jag heter Jonathan!
Till nästa vinter vill jag säsongs någonstans i kanske Åre? är det någon som känner någon med jobb och lägenhet? vill helst jobba med att sköta om lägenheter, vad heter det nu igen?

ha de fint mvh Jonathan

Säsonga Åre 17/18
Hej där! Jag är oxå sugen på en säsong i Åre!? Alltid lättare att leta boende osv ihop! Hojta om nån sitter i samma båt som jag.

Säsonga Åre 17/18
Ska åka upp i slutet av September på 2 anställningsintervjuer både hos Skistar och ett hotell, känns kanske mest värt att få på ett Hotell/restaurang om man vill maximera skidåkningen då man kan ha flera nattpass etc? Om någon har svar på vad som är mest värt kan ni jättegärna skriva :)

Säsonga Åre 17/18
Ska dra upp den 21-22e Sep på anställningsintervju.
Någon annan som åker från Trollhättan/Vänersborgtrakterna? ^^

Säsonga Åre 17/18
Åkte upp på intervju för jobbet som Liftvärd, fick nyss detta svaret: "Vi vill erbjuda dig en tjänst. Men vi kan i dagsläget inte säga vart den tjänsten är eller inom vilket yrke. Hör av dig om detta är intressant". Medans mina samåkare fått rätt absoluta svar.
ngn som fått liknande? :rolleyes:

Kanske såg potential i mig som diskare lr ngt? <3

Säsonga Åre 17/18
Jag söker 3 personer för kunds räkning som vill jobba med oss i Åre i vinter med en mysig aktivering. Du är social, utåtriktad, gillar att jobba utomhus och tar mycket egna initiativ. Tjänsten gäller under högsäsong v. 7-9 & v.13-14.

Utöver detta: b-körkort är ett krav. Vi står för boende under alla perioder :)

Hör av dig till mig så berättar jag mer!
nanna.ek@lepacte.se

Snödjup

Tillbaka
Topp