Säsonga för Langley i Flaine.

lunke

Ny medlem
Är det någon här på forumet som skall ner till Flaine och säsonga? Ska själv ner, vet dock inte mycket om området eller hur det är att arbeta som Nattvakt för Langley.

Någon som arbetat som nattvakt/natt receptionist och skulle kunna berätta hur det är? Hur är Flaine som ort? Finns det bra parker etc? :lol:

Hej! Jag ska också ner! Är min första säsong så det bli nice!! Ska dock inte jobba som nattvakt utan som servitris.
Du ska med till Danmark nu på tisdag då eller?

Vi ses! /Hilda

Hej! Ja det ska jag. Vad kul! Det lär bli en grym säsong. Har du kollat upp mycket om berget? Verkar inte finnas alltför mycket information om stället, men det blir säkert grymt!

Ja, jag ska ner till Danmark på Tisdag :D Har du fixat med resan hem än? Jag har inte hunnit kolla upp något alls än. Har du något tips där annars?

Ja det kommer det verkligen att bli! Ser fram emot det! Är det din första säsong?

Nej jag har kollat det som finns typ, dvs inte så mycket;) men en kompis säsongade för Langley där förra året och han tyckte det var kanon!

Aa jag fixade faktiskt resan hem nu i veckan. Jag åker med swebus. 110 kr från Helsingborg till Gbg. Men sen vet jag inte om man behöver fixa resa från Helsingör till Helsingborg. Tydligen går färjorna var 15 min så jag tror inte det är några problem att fixa det på plats:)

Det är min första säsong. Är riktigt taggad! Är du från Göteborg eller? Fick du jobbet nyligen eller innan ansökningsperioden var över?

Okej, jag har hört lite blandat om området. Men det ska tydligen vara riktigt stort och ha en hel del bra offpist.

Börjar du den 3 December nere på hotellet eller? Vilken tid avgår din buss från Helsingborg?

Yes precis det är jag, du också?
Jag hade ingen tanke på Langley innan men så kom jag på det i början på oktober och sökte. Sedan gick det rätt snabbt. Känns riktigt kul att komma iväg!!

Aa samma här, men jag tror att det kommer bli riktigt kul. Det blir ju som man gör det till:)

Nej jag åker ner den 10. Åker du 3 dec?
16:40 går bussen. Har du bokat nu?:)

Yes, är från Göteborg. :) Ja okej! Härligt. Nej jag hade inte ens en tanke på att säsonga, sen hade jag massor av kompisar som skulle iväg och då tänkte jag att det är rätt tråkigt att vara hemma utan dem hela vintern. Skickade in en intresseanmälan och fick svar efter några timmar bara. Mycket snabba ryck. Har inte planerat något... :D Får se hur det blir detta.

Jag pluggar nu så måste avsluta denna terminens studier, åker ner efter sista tentan den 19 december. Kommer med dem första gästerna. Så det blir riktigt snabba ryck där nere för mig, inlärning osv. :D

Nej jag ska boka idag tänkte jag! Har inte ens kollat mailet från Langley än, borde göra det nu :P 16:40, då bokar jag den med. :D

Ja okej, jag men det blir ju jättebra! Glada engelsmän får du åka med då!;)

Ja men gör det så ses vi på bussen ner!!:D

Tillbaka
Topp