Säsonga i åre...

Säsonga i åre...
Nån som sesongat i Åre eller? Vi sitter hör och funderar på hur vi ska få jobb och boende och sånt.. nån som har några bra tips kanske..??? åsne tack från grabbarna grus i Åstol!!

Säsonga i åre...
Jag funderar själv på att kolla upp jobb möjligheter osv. Har ej varit i Åre denna säsong men har tänk dra med ett gäng och kolla läget inom en snar framtid, prata med dom som jobbar där. Men jag känner en som jobbat där och det är helt klart värt enligt henne, så go for it!

Mvh
HeLeN

Säsonga i åre...
har också funderat en del på att säsonga...
det är säkert kul, även om man kanske råkar jobba just den dagen då det snöar mest.

Säsonga i åre...
svider det i sprittarmen så är det bara att åka. snön är inget vidare, berget för litet, vädret för kallt, men utgången är kul, nyss åkt hem

Säsonga i åre...
Åk hit till Åre om du vill åka skidor eller bräda och tycker om livet på berget. Om du enbart vill supa och festa är det bättre att du stannar hemma eller åker någon annanstans. Visst är det festande här men det värsta alla Årebor vet är dryga kaxiga utbölingar som bara super och inte har något att komma med ute på berget.... Så välj själv.

Säsonga i åre...
Henrik - livet är alldeles för kort för att säsonga i Åre! Åre är ett bra ställe att bo på och har antagligen Sveriges bästa åkning, men ska du säsonga så måste du passa på att åka någon annanstans. Alperna är nära och lättillgängliga, och i varenda alpby hittar du svenskkolonier som får dig att känna dig som hemma (om det är vad du önskar). Därtill får du oändligt mycket högre berg, mer puder, billigare sprit och oftast mera stålars på fickan. Åk ner i början av december och leta jobb och boende på stället – så länge du visar framfötterna kommer det inte att vara några problem. Skolengelskan räcker bra; franska/tyska är ett plus, men är inte nödvändigt. I Österrike brukar arbetsgivaren bistå med bostad, i Frankrike är det vanligare att man hyr en lägenhet och delar med sina 15 närmsta pollare. Lova mig nu att hålla dig borta från Åre nästa säsong – OK?!

Säsonga i åre...
adresserat BANDIT,
lät lite destruktivt innan kanske, jag älskar berget långt mer än många som var i åre i vinter, men ibland blir det lite patetiskt. ett begrepp det snackas om är "the magic wednesday". det hade snöat 50cm, påstod de, och visst var det lite skönt, men inget man snackar lyriskt om.. allt blir lite överdrivet ibland. vidare är även jag allergisk mot alla som kommer upp och skränar utan respekt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp