Säsonga i Méribel 09/10?

Linn90

Ny medlem
Säsonga i Méribel 09/10?
Hallå!

Funderar ev. på att göra min första säsong i Méribel denna vinter. Ngn som varit där tidigare? Hur är skidåkningen? Mest barnfamiljer som håller till där eller även säsongare?

Tacksam för svar!

/Linn

Säsonga i Méribel 09/10?
Tja!
Har inte bott i Meribel, men jag säsongade i Val Thorens 07/08 så jag har åkt där en hel del och gillar det mycket. En bra sak med Meribel är ju att det är mittendalen, det går fort att ta sig både till Courchevel och Val Thorens/Menuires. Finns mycket schysst offpist vid Mont Vallon och på den sidan av dalen som ligger mot Menuires/Val T. Dessutom är det många veckisar som bara åker rakt igenom Meribeldalen när de kör den nästintill obligatoriska "tour de tre dalarna" och därför kan man hitta riktigt nice piståkning nästan jämt bara man lär sig vart folkmassorna brukar ta vägen.
Har fått för mig att det mest är britter och fransmän som säsongar i Meribel, men jag kan ha fel, och inget ont om britter, särskilt inte om man gillar att festa.
/H

Säsonga i Méribel 09/10?
Hej! Befinner mig just nu i Courchevel. Jag och tre andra svenskar har åkt ner för att spela hockey i Meribel men framför allt för skidåkningen! Nästan alla i laget är skidintruktörer och pratar bara varmt om åkningen. Just nu är det väldigt dött överallt bara några barer som är öppna. Men när säsongen drar igång så är det väldigt mycket fest, speciellt i Courchevel. Som sagt så är vi fyra svenskar här nere redan nu så om du kommer ner så är det bara att höra av dig och det vore trevligt med lite fler svenskar här i vinter. Vi har redan hunnit satt våra spår här =) I lördags styrde vi musiken och baren hela kvällen på ett ställe!

/Niclas

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp