Säsonga i USA

Giro

Ny medlem
Säsonga i USA
Tja alla på FR.

Saken är nu att jag sitter i Whistler med ett brutet nyckelben och kan inte åka på kanske 4 veckor. Iaf, jag tänkte planera nästa säsong. min tanke var då att dra till USA och säsonga.

Ställen som jag skulle vilja åka till är:
Breckenridge
Keystone
Northstar
har ni nägon annan som är bra?

VISUM
hur är det med att få arbetvisum till USA?

ps. Har inte sett någon tråd här på FR som har handlat om arbetsvisum.ds

Säsonga i USA
Vad vill du åka?

Offpist, park, pist?

Har varit i Breckenridge och Keystone. De har lite offpist, men inte oändligt. Breckenridge ska ju tydligen ha en väldigt bra park också.

Säsongade i Jackson Hole 06/07. Brant och bra terräng, men mycket folk, fast väldigt trevliga.

Arbetsvisum kan du bara få om du redan har en arbetsgivare. Därför är det bra att börja söka jobb snart. Kolla på Amerikanska ambassadens hemsida. De har information om sånt där.

Ett alternativ är att hitta en arbetsgivare som söker efter utländsk arbetskraft. Då fixar de visum åt dig.

Det går att jobba svart, men det är inte kul om du blir påkommen. Då kanske du inte får komma tillbaka till USA igen.

Vill du inte jobba men ska stanna längre än 90 dagar i USA måste du ha turistvisum. Kräver lite jobb och går på över 1000 kronor.

Säsonga i USA
olehaubjerg sa:
Hey Tellyhelly

Hvordan fandt du arbeit i Jackson Hole, og hvad gjorde du med logi?
Hejhej

Jag jobbade inte. Antar att man fixar jobb precis som man gör här hemma. Ringer.

Boende hittade jag på jacksonholeradio.com Man måste ha lite tålamod när man söker boende. Vi fick inget förrän i november och drog till USA i slutet av november.

Säsonga i USA
Okay. Det lyder spændende. Kan du give mig hjemmesiden hvor hittade på boligen, altså udover jacksonholeradio. Hvad kom til det til at koste dig i logi for en sæson "over there"?

Säsonga i USA
olehaubjerg sa:
Okay. Det lyder spændende. Kan du give mig hjemmesiden hvor hittade på boligen, altså udover jacksonholeradio. Hvad kom til det til at koste dig i logi for en sæson "over there"?
http://www.jacksonholeradio.com/cgi...ories=on&category=Rentals+ampersand+Roommates

http://www.jhnews.com/classifieds.php - här finns också annonser med boende

Delade rum på två för $650/månad för hela rummet nära Snow King i Jackson. Vi hade tur och fick bo två i ett rum där vi delade kök och vardagsrum med en annan för priset av en person.

Lycka till!

Säsonga i USA
Hej! Tråkigt med nyckelbenet men det är bara att bryta ihop och komma igen:-)

Åkte i Breckenridge/Keystone för ett par år sedan och båda är ju riktigt bra. Keystone är lite mindre och inte riktigt så hypat...riktigt fina pister....

Om du är sugen på riktigt bra off-pist så kan du ju sticka till A-basin. Ett av de softaste ställen jag har åkt på. Om jag minns rätt så ingår A-basin i liftfkortet för Breckenridge/Keystone området (eller så är det ett tillval, minns inte riktigt).

Good luck!

Mia

Säsonga i USA
skid/snowboardlärare e väl ett av de jobben man har lättast å få visum för har jag för mig... ja va i vail i vintras, de va grymt! kanske inget parkställe, eller för den delen jättejättebrant offpist överallt, men de va sjuk snö, champangepuder!

Säsonga i USA
tjabba!

vill du ha offpiste så rekommenderar jag Crested Butte som är fett. jobbade där en säsong som lift operatör.

jobb måste du ha innan du fixar visum. dom betalar dock för visumet.

copper mountain är också schysst...

jobbar man på crested butte t.ex så får man lift kort till i princip alla ställen i colorado.

lycka till!

Säsonga i USA
Tja. sorry får att inte svarat på länge i tråden.

Men jag gillar att åka park mest, men ifall Offpist tillfället kommer tar jag det.

Arbetsvisum verkar vara lite krångligare, men får se på den fronten.

Men hur är det med åldersgräns i Colorado? är den 21?

Säsonga i USA
åldersgräns? jag gissar att du menar att köpa alkohol?

isåfall så är det 21....visserligen när jag var där så var jag 19 tror (var ett tag sen) men så fixade jag fejk id o var social med bartenders så dom kollade inte :)

Säsonga i USA
todde sa:
åldersgräns? jag gissar att du menar att köpa alkohol?

isåfall så är det 21....visserligen när jag var där så var jag 19 tror (var ett tag sen) men så fixade jag fejk id o var social med bartenders så dom kollade inte :)
Jag mena alcohol gränsen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp