säsonga i Val Thorens

Schulisch

Medlem
säsonga i Val Thorens
Hejsan!

Jag och en polare tänkte leta oss ner till Val Thorens i vinter och sitter och kikar boende, har hittat ett litet place för 4 man, 6800 euro för boendet hela säsongen. Har inte bokat eller så men tänkte ändå undersöka om någon skulle vara sugen att dela boende, för då vi bara är 2 söker vi ytterligare två glada figurer som kan tänka sig Val Thorens,

hör av er vid intresse

mvh John Schulisch

säsonga i Val Thorens
Jag är typ intresserad! har inte bestämt mig heeelt vart eller ens om jag ska säsonga men jag lämnar en intresseanmälan typ!

säsonga i Val Thorens
tjenixen! klart du ska säsonga! Vi har boende på G, behöver bara veta hur många som ska med, annars bokar vi det själva. hör gärna av dig. 5 manslägenhet vid liften.

säsonga i Val Thorens
Vi är tre tjejer som också drar till VT. Intresserad av boende! Finns det kvar? Får man fråga var ni hittade det?

säsonga i Val Thorens
hallå allihop! Jag är lite småpepp på VT jag med! Har noll planering i ämnet än så länge men ska väl börja kika lite smått nu tänkte jag! Hur ser det ut för er andra med jobb och boende i nuläget? om ni nu ska jobba. Jag är intresserad av att snacka boende iaf! // Simon

säsonga i Val Thorens
Hej!
Vi är några tjejer som också ska ner till VT i vinter. Vi har börjat kika lite på boende och så men inte hittat något som passar.
Vi är 2-3 stycken!

säsonga i Val Thorens
Tjaa!
Jag är grymt intreserad av att säsonga i VT!
Mina boendeplaner i Chamonix sket sig just så är på jakt efter nya rummisar :) Hör gärna av er så hoppas jag att vi kan göra en säsong ihop.
// Jocke

säsonga i Val Thorens
Boende borde ju gå att fixa hemifrån, dock har vi pratat om att åka ner i mitten på oktober för att reka lite arbete! Och kanske boende om det inte har löst sig då. Har dragit i några trådar som har kontakter på plats så det är bara vänta och se! Och fortsätta googla helt enkelt

säsonga i Val Thorens

@EFrancke, ingen idé att åka ner redan i oktober, det är ingen där då. En hel del ställen kör rekrytering i Sverige/Danmark/England under hösten, bland annat Saloon, Johns/Nortlander och Langley. Googla.
Annars är det bara att se till att vara där i månadsskiftet november/december och gå runt och fråga.
Generellt sett har tjejer lättare att få jobb på plats, så var det iaf i vintras, och att kunna franska underlättar verkligen för även om det är mer än 70% icke-franska turister i VT är merparten av bar/restaurang/butiksägarna fransoser.

Fixar ni boende genom alpservice brukar de kunna dela med sig av jobbkontakter - städjobb och skiduthyrning vad jag förstått.

Men åk inte ner i oktober. Vissa orter lever året runt, Val Thorens är inte en av dem.

säsonga i Val Thorens
Heddious sa:
@EFrancke, ingen idé att åka ner redan i oktober, det är ingen där då. En hel del ställen kör rekrytering i Sverige/Danmark/England under hösten, bland annat Saloon, Johns/Nortlander och Langley. Googla.
Annars är det bara att se till att vara där i månadsskiftet november/december och gå runt och fråga.
Generellt sett har tjejer lättare att få jobb på plats, så var det iaf i vintras, och att kunna franska underlättar verkligen för även om det är mer än 70% icke-franska turister i VT är merparten av bar/restaurang/butiksägarna fransoser.

Fixar ni boende genom alpservice brukar de kunna dela med sig av jobbkontakter - städjobb och skiduthyrning vad jag förstått.

Men åk inte ner i oktober. Vissa orter lever året runt, Val Thorens är inte en av dem.
Thx!

säsonga i Val Thorens
Hej!

Har ni fortfarande plats i lägenheten? Jag har hört alldeles för mycket bra om säsongande för att inte prova på själv! Har åkt skidor varje år sedan jag var fyra men har aldrig varit i Val Thorens. Jag har en tjänst här hemma december ut och vill åka så snart året är över. Har tänkt mig att åka till Val Thorens i början av januari och stanna minst till april slutar.
Är ni ett gäng som behöver en till skibum i lägenheten? Eller har du bara ett hett tips på hur man lättast hittar lägenhet? HÖR AV DIG!

Ha det kanonbra så hoppas jag vi hörs!

Kram
Sara

säsonga i Val Thorens
Tjaa ja och min kompis har planer på att dra ner till Val Thorens i slutet av november. Vi har varken hittat boende eller jobb, men vi är helt klart intresserade av att eventuellt dela boende med er. Vi är båda två socialt begåvade och har sällan problem med att anpassa oss.
Hör av er adam_fredborg@hotmail.com

säsonga i Val Thorens
Schulisch sa:
Hejsan!

Jag och en polare tänkte leta oss ner till Val Thorens i vinter och sitter och kikar boende, har hittat ett litet place för 4 man, 6800 euro för boendet hela säsongen. Har inte bokat eller så men tänkte ändå undersöka om någon skulle vara sugen att dela boende, för då vi bara är 2 söker vi ytterligare två glada figurer som kan tänka sig Val Thorens,

hör av er vid intresse

mvh John Schulisch
Hej John!
Vi är två 19 åriga tjejer från Helsingborg som söker boende för säsongen i Val thorens 11/12.
Har ni fortfarande platser kvar?
Mvh
Klara & Ebba

säsonga i Val Thorens
Hej!! Jag ar jattetaggad pa att gora en sasong, finns det fortfarande platser kvar? Jag ar en 91a fran Lund, pluggar just nu franska i sodra frankrike sa kan aka ner forst efter jul nagon gang. Hor garna av dig!!

/Josefin

säsonga i Val Thorens
Tjena John,

Hur gick det med ert boende? Jag letar själv runt lite nu och behöver folk att bo med. Har ni nån plats över i er lägenhet?

säsonga i Val Thorens
Jag är en glad 20åring från Orust! Letar febrilt efter en lägenhet i VT. Delar gärna lägenhet med ett par sköna människor till vintern! Ju fler sköna människor desto bättre!
MvH Mia

säsonga i Val Thorens
Hej!
Tänkte bara börja höra mig lite för. Är 21 årig tjej från Stockholm med 2 vintersäsonger i Frankrike i bagaget. Har under hösten hoppat på universitetsutbildning, men nu när jag ser att folk sticker iväg till höger o vänster börjar det även klia i mina säsongar-ben! Och Val Thorens är ett av de ställena som skulle vara intressant. Pga utbildningen ser det ut som om jag skulle åka ner kring den 20 januari 2012 då jag avslutar min nuvarande kurs. Har absolut inte bestämt mig än, men vill ändå kolla runt lite vad det finns för möjlighet för boende. Om det finns nån där nere som eventuellt skulle kunna tänka sig att ta emot en extra bummare i sin lya kring det datumet och resten av säsongen.

Peace!

Tillbaka
Topp