säsonga???

• Trådstartare Trådstartare JCM
  • Start datum Start datum

JCM

Ny medlem
säsonga???
Den viktigaste grundförutsättningen är att lyssna mycket på trash metal och ha lite snack med morsan därhemma. Ett plus är också om man har erfarenhet av att ha gått i OBS-klass, alternativt haft en skolgång med inslag av Montessoripedagogik eller att man är diagnosticerad att vara drabbad av ABCD/dump.

Pengar är ju alltid trevligt att ha - framförallt om man har för avsikt att spendera sådana oavsett var man är någonstans. Detsamma gäller mat; äter man varje dag kan det ju rekommenderas att man fortsätter på det viset. Boende är också det trevligt att ha och här får man använda sig av den ganska okända och väldigt oortodoxa metoden att skaffa sig en bostad. Jag vet att det sista kan te sig märkligt, men det är faktiskt sant.

När det gäller hyran hemma är det värre, Svenska Säsongarförbundet delar bara ut tjugo stipendier per år - men för de som erhåller stipendier är grusgången krattad ehuru ty hyran betalas, plugget fixas och en ersättare inträder i ditt ställe på jobbet. Allt i ett nafs. För närmare kvalifikationer man skall uppfylla rekommenderar jag till deras hemsida - eller deras representant hör på Freeride.

I och för sig kan du skita i allt jag skrivit ovan och bara ge dig iväg varthän du vill, närhelst du vill. Jag lovar att det fortfarande går att bestämma över valen i sitt liv.

Jag tror endast på dumhetens och utbildningens gissel och på återfödelse genom att återvända till naturen.

säsonga???
Hur säsongar man egentligen???
hur gör ni med pengar, boende o sånt? skiter ni i allt här hemma? vad händer med hyran här hemma, jobb/plugg o såna saker??? hjälp mig för jag vill oxå säsonga!!!!!!!

säsonga???
Det var många bra och genomtänkta frågor som fler än du säkert söker svar på! Kan inte låta bli att själv fundera på en mycket allverlig konsekvens som man ofta läser om i Aftonbladet: vad händer när man blir gammal? Hur gör alla säsongare med pensionen som man går miste om när man är borta? Tänk om man får leva på kattmat som pensionär bara för att man var borta ett par månader i 20-års åldern.

Tänk vad svårt det är att leva!!!

säsonga???
>Hur säsongar man egentligen???

Man bor och äter och åker skidor.

>hur gör ni med pengar, boende o sånt?

Man bränner pengar, införskaffade på valfritt vis. Man hyr en lägenhet, man köper mat.

>skiter ni i allt här hemma?

"allt"? Det är väl inte mer än Jeopardy man behöver skita i det är väl skönt

>Vad händer med hyran här hemma, jobb/plugg o såna saker???

Det beror på vad du har för hyra här hemma, jobb/plugg o såna saker.

>hjälp mig för jag vill oxå säsonga!!!!!!!

Börja med att ställa smartare frågor så kommer nog det mesta att lösa sig.

>> RR <<

säsonga???
Den person som i slutändan styr över ditt liv är du själv, ingen annan kan bestämma över dina val och handlingar. Vill du säsonga? Lev dit liv efter det. Det enda som gäller är att bryta sig loss från vad andra tycker, tänker och säger och gör som du själv känner. Hyra och sånt är praktiska prylar som oftast går att ordna på nåt vänster. Livet är fanimej för kort för att man ska sitta om några år och ruttna bort med orden TÄNK OM på sina läppar.

säsonga???
Jag maste fa lov att saga att det var en hope bade valdigt oseriosa och seriosa svar du fick dar men mycket utav det ar valdigt sant!
Kanns bara som du maste ha den kanslan att du vill gora detta och att du vill det sa mycket att du loser resten!
Ett valdigt underlattande ar att du helt enkelt inte har lagenhet, jobb och annat krafs hemma som haller dig kvar!

Nar du val kommer ner sa finns det bara tva alternativ, att du har pengar undansparade som du kan tanka dig att anvanda for att ha for att ha sa roligt som du nagonsing kommer att ha, eller att du skaffar dig ett jobb som atminstande tacker kostader for det du ar dar nere for - Ha roligt!

Mer finns det kankse inte att saga, snacka med nagon hemma i Svedala om boende hos nagon och fixa nat jobb och sen ak riktigt mycket skidor eller vad det nu ar du gor och lev ditt livs formodligen roligaste tid dar nere!

säsonga???
Plugga franska i Chamonix på Insted och visps trillar det tillbaka en del pengar från staten i form av studiebidrag som du eller dina föräldrar har betalat in tidigare för att du ska kunna få dom vid ett senare tillfälle. Sen lånar du en massa från samma ställe men det ska man inte betala tillbaka förrens sen (i framtiden), om man börjar jobba och inte tänker säsonga hela livet. Dessutom är man ju ändu skylldig några hundratusen så att några extra tusenlappar hit eller dit spelar ingen roll.
(ut?)Nyttja systemet, i nästan alla andra länder måste man ha rika föräldrar för att kunna göra samma sak. Vi lever i ett toppenland på det viset.

Tillbaka
Topp