Säsongare i Val Thorens 2010/2011

Hentzel

Ny medlem
Hej Jag är en kille på 21 år Från Göteborg ! :D
Ska jobba som kock på John´s säsongen 2010/2011.
Så vilka kommer jag att spendera 5 månader tillsammans med ?

Senast ändrad:
Tja!

Jag ska inte jobba på John's men jag ska iallafall säsonga i Val T i vinter.
Misstänker att vi kommer ses i backen eller på byn så jag kan ju presentera mig.

"Hej, jag heter Hedda!"

:)

Btw, ska du jobba på American eller Scandinavian?

Tjena Hedda jag heter Fredrik ! vi se säkert i framtiden :)

Om jag inte mins fel så har jag hört något om en stor fest
som hålls varje år för alla säsongare som är i början av december, kan det stämma ??? :P
så som det ser ut nu ska jag vara på American! Var ska du själv jobba ?

Ni verkar ha koll på läget! Jag ska till Val T från den 11 december till den 8 januari. Skulle gärna vilja jobba lite också om det går. Har ni några förslag?

Hej Fredrik!

Brukar alltid vara någon sorts kickoff när alla som åker med Alpservice kommer ner, deras folk brukar styra upp något, och även om man inte hör till dem kan de ju inte hindra en från att gå till samma barer :)
(Borde vara typ 29 eller 30 november, det är då deras buss kör ner iaf..)

Och skulle det inte vara så, så får vi la dra igång en fest själva!

Jag ska jobba på en liten fransk/malaysisk restaurang som heter Kinabalu, den ligger i den övre av galleriorna. Diska, inte så flashigt, men man får mat och kan åka skidor varje dag om man vill och orkar.

Så då är det dig man ska tigga 600-gramsburgare av? ;)
Nej, skämt åsido - jag skulle nog aldrig palla äta en sån.

teddyman: Lättast är att ränna runt med CV när man kommer ner, men det året jag var där var det typ inga ställen som behövde folk förrän till jul. Det är mest brittiska studenter i VT innan dess och de bränner inga stora summor pengar (förutom på krogen).
Tips: Skaffa franskt nummer - arbetsgivarna ringer inte gärna utlandssamtal för att få tag på arbetskraft.

Jag har skapat en Val Thorens 10/11-grupp på Facebook men jag är lite osäker på om den funkar.
Klicka här och testa!

Edit: Den ska fungera nu. Skicka runt så de som ska ner går med :)

Senast ändrad:
lgrstdt sa:
victorvictor sa:
Jag ska också ner. Kommer jobba på Tango, även jag som flashig diskare!
Flashigt var ordet, sa Bill.
Och Frank, han säger saaamma sak.

Heddious sa:
victorvictor sa:
Jag ska också ner. Kommer jobba på Tango, även jag som flashig diskare!
Wohoo! Vi kan bilda en tvåpersoners-diskmaffia. Jämföra nariga händer och mystiska skärsår!

(Skämtar bara.)

:)
Låter fantastiskt frestande. Jag längtar!

discolicious sa:
mig hittar du i baren på tango! seeeeeeeeeeeis
Du bjuder mig på 5st ÖL på Afterskin! Så tar jag med mig en 600g Hamburgare åt dig efter jobbet :P
Det låter väl som en bra deal :P hehehe :D

Senast ändrad:
Hey folkens! Sitter nere i VT nu, har trillat ner en sisådär 20 cm mjuksnö och imorgon utlovar väderprognosen STORA SOLAR.

Någon annan som är nere än?
Ses på Saloons öppning på fredag?
/Hedda

Heddious sa:
Hey folkens! Sitter nere i VT nu, har trillat ner en sisådär 20 cm mjuksnö och imorgon utlovar väderprognosen STORA SOLAR.

Någon annan som är nere än?
Ses på Saloons öppning på fredag?
/Hedda
Fy fannn va GÖTT ! Hoppas du får en kanon dag i morgon då. :D
Jag kommer ju ner på Lördag ! :P vi ses då...

Hej! Jag planerar en månad i Val T i år. Tänkte februari blir bra. Men nu när jag hör att ni börjar trilla ner redan känns en månad väldigt lite å februari en evighet bort.
Jag var nere hela säsongen 06/07 och jobbade på Johns som utkörare av hamburgare, riktigt roligt ställe att jobba på!
Nån som har en ledig säng/madrass/mjuk matta att hyra ut i februari så maila gärna. Annars blir de kanske alpservice igen...
Ses kanske om en evighet!
//Jakob

tjena tjena tjena!!!

har ett boende på g i VT, har dock aldirg varit där o undrar mest hur det ser ut på jobbfronten där nere? SVÅRT?

Tjena, letar en sängplats i VT över vintern, nån som har nåt får gärna skriva. Var nere förra året o har jobb för i år igen så jag tar inte så mycket plats. Är 23år, tänkte komma ner i början av januari.

/timmy

fjonte sa:
tjena tjena tjena!!!

har ett boende på g i VT, har dock aldirg varit där o undrar mest hur det ser ut på jobbfronten där nere? SVÅRT?
beror på när du kommer ner, dom flesta barerna har all personal klar innan julveckan början, har du tur kanske du kan hugga en garderobsplats nånstans, stor fördel att va tjej dock. diskare möjligtvis, plocka med 40 cv lappar o va inte blyg!

I morgon sätter jag mig på flyget till Genève för att sen ta bussen till Val Thorens!! 2 Månaders skiiiidor Legen--- Wait for it---- DARY

Tillbaka
Topp