Säsongare kolla hitt!!

Säsongare kolla hitt!!
Tjena!! Jag är en kille som är riktigt taggad på att göra något kul efter studenten vilket blir säsongen 21/22. Har alltid älskat att åka skidor och att säsonga hade varit en dröm. Har läst att många rekommenderar att dra utomlands men problemet är att jag inte är en höjdare på engelska och tycker de Svenska fjällen funkar rätt bra. Är väldigt nyfiken på vart folk med lite erfarenhet rekommenderar för skidorter då jag vill jobba som säsongare och få den familjära känslan samtidigt som man kan få lite härlig skidåkning.⛷ (jobbar gärna som skidlärare)

Har du något intressant att skriva tveka inte allt är Guld värt😁😁

Senast ändrad:
Säsongare kolla hitt!!
Tjena!! Jag är en kille som är riktigt taggad på att göra något kul efter studenten vilket blir säsongen 21/22. Har alltid älskat att åka skidor och att säsonga hade varit en dröm. Har läst att många rekommenderar att dra utomlands men problemet är att jag inte är en höjdare på engelska och tycker de Svenska fjällen funkar rätt bra. Är väldigt nyfiken på vart folk med lite erfarenhet rekommenderar för skidorter då jag vill jobba som säsongare och få den familjära känslan samtidigt som man kan få lite härlig skidåkning.⛷ (jobbar gärna som skidlärare)

Har du något intressant att skriva tveka inte allt är Guld värt😁😁
Vill du ha den familjära känslan skulle jag undvika typ Åre och Sälen. Kan bli familjärt inom arbetsplatsen, men blir lätt att ens kollegor (och en själv) umgås med folk lite här och där just då de är lite större orter (med svenska mått mätt..), gillar man sånt så är det just det som är charmen med de ställena förstås.

Vemdalen kan funka, upplever att det är ett ganska bra mellanting. Ramundberget är supertrevligt, det kan jag rekommendera. Riksgränsen har den familjära känslan, dock är Lapland Resorts en katastrofalt dålig arbetsgivare. STF har också den känslan, dock gäller det att vara intresserad av topptur osv då de inte har någon liftburen skidåkning (Abisko/Nuolja är väl ett undantag, men inte direkt skidort heller). Borgafjäll ska vara kanon också enligt en polare som gjort ett antal säsonger där.

Säsongare kolla hitt!!

Har du något intressant att skriva tveka inte allt är Guld värt😁
Vad har du för kunskaper/utbildningar ? Ska du vara skidlärare så tror jag många kräver steg två och högre. Kolla vilka anläggningar som hjälper till med skidlärarutbildning.

Säsongare kolla hitt!!
STF har också den känslan, dock gäller det att vara intresserad av topptur osv då de inte har någon liftburen skidåkning (Abisko/Nuolja är väl ett undantag, men inte direkt skidort heller).
STF har likt andra anläggningar behov av restaurangpersonal, städpersonal m.m. som inte kräver några större specifika kunskaper ska du däremot jobba med grupper ( guide) på STF så har det iallafall tidigare krävts att du har en relevant utbildning. Skulle bli otroligt förvånad om dom släppt på det kravet då det handlar om säkerhetsaspekten. Kittelfjäll och Hemavan är mysiga destinationer.
Lycka till, hoppas du hittar ”rätt”.

Säsongare kolla hitt!!
STF har likt andra anläggningar behov av restaurangpersonal, städpersonal m.m. som inte kräver några större specifika kunskaper ska du däremot jobba med grupper ( guide) på STF så har det iallafall tidigare krävts att du har en relevant utbildning. Skulle bli otroligt förvånad om dom släppt på det kravet då det handlar om säkerhetsaspekten. Kittelfjäll och Hemavan är mysiga destinationer.
Lycka till, hoppas du hittar ”rätt”.
Jo, jag vet. Har jobbat/kommer jobba för STF. Jag menar att för att få ut något av fritiden måste man ha det intresset då det inte finns någon möjlighet till liftburen skidåkning.

Edit: ville bara klargöra att det krävs relevant utbildning för att jobba med sånt och att det inte var det jag menade :)

Senast ändrad:
Säsongare kolla hitt!!
Jo, jag vet. Har jobbat/kommer jobba för STF. Jag menar att för att få ut något av fritiden måste man ha det intresset då det inte finns någon möjlighet till liftburen skidåkning.

Edit: ville bara klargöra att det krävs relevant utbildning för att jobba med sånt och att det inte var det jag menade :)
Tanken var att jag även skulle citerat TS och att det skulle riktas till han. Det gick dock inge bra: )

Tillbaka
Topp