Säsongen Hemsedal 10/11

Fruxo

Medlem
Säsongen Hemsedal 10/11
Hejsan!

Sitter här och äter frukost och frosten har precis kommit till lilla Blekinge också. Jag ska upp till Hemsedal för tredje säsongen i rad och det hade varit roligt att se vilka som också kommer upp där. Skriv gärna ett inlägg och vart ni kommer jobba/slacka så ses vi där uppe i vinter.

Själv heter jag Fredrik och jobbar som skiduthyrare i Lodgen. :)

Ha de!!!

Säsongen Hemsedal 10/11
Bra initiativ Fruxo!

Själv sitter man i Alingsås med 9 plusgrader och väntar på att Mr Conrad ska få in mina skidor i lager så att man kan bege sig norrut mot dalen!

Blir också min tredje säsongen, kommer köra skiduthyrningen uppe i backen (HS), så då kanske vi ses? :)

C'mon folks, släng in ett inlägg om ni ska upp/ner till dalen!

Haaa de!

Säsongen Hemsedal 10/11
Tjaa på er! Håller med, bra initiativ :)

Har säsongat i Sälen tidigare men nu är det dags för lite riktiga fjäll :) Kommer jobba som bartender på Fjellbekk å receptionist på Skogstad.
Åker upp 3e eller 4e nov.

När åker ni upp?

/Hanna

Senast ändrad:
Säsongen Hemsedal 10/11
Heej!
Sitter i södra USA och längtar efter kylan hemma i Svea, drar upp till Hemsedal i slutet av november och kör en säsong som skidlärare!
SES!

Säsongen Hemsedal 10/11
Trevligt, då har vi två nya som ska komma upp iaf. :) Och Jonas vi kommer sakna dig det vet du, tur att du kommer upp och hälsar på ibland och plockar någon tjej här och någon tjej där! ;)

Säsongen Hemsedal 10/11
Hallå

Vi är två som ska säsonga för första gången, Jag i liften och uthyrningen och min pojkvän i Hollvin! Hoppas att det är lika roligt som alla säger =) Vi åker dit i slutet av november!

/ Hanna och Alex

Säsongen Hemsedal 10/11
Hej! ;)

Jag skickade iväg ett rejält lass med arbetsansökningar till Hemsedal för några dagar sendan och hoppas på det bästa. Är det någon som vet om någon bra hemsida eller kontakter för boende?

/ Anna

Säsongen Hemsedal 10/11
loseyourself - Då kan du hälsa din pojkvän att han kommer ha ett trevligt jobb! Jag jobbade där förra säsongen och skall tillbaka i år igen :)

Säsongen Hemsedal 10/11
Gött att tråden börjar vakna till liv! Vintern närmar sig, var till och med minus grader nere i skåne i natt och det är inte illa pinkat för att vara här!

Haha, Hej Jonas. Det hoppas vi på, är ju en och annan finsk vecka också ;)
Vi får väl göra så gott det går och försöka klara oss!

Fan va skönt med lite nya ansikten, det är aldrig fel!

Har sett på webcamsen att det blir bättre och bättre med snö för var dag som går nu!
Själv åker jag inte upp förrän i slutet av nov/början av dec så hoppas på att det ska ha kommit rejält med natursnö då också!

AnnaKristinsdottir sa:
Hej! ;)

Jag skickade iväg ett rejält lass med arbetsansökningar till Hemsedal för några dagar sendan och hoppas på det bästa. Är det någon som vet om någon bra hemsida eller kontakter för boende?

/ Anna
http://www.hemsedal.com/no/Jobb.aspx

Är väl där du har störst chans att hitta något i dagsläget, annars är det väl IDP som jag kan tänka mig kan behöva folk, om inte dem också har tillsatt sina platser!

Annars är det väl typ att ringa runt till ställena där uppe och höra, finns ju en del caféer och restauranger!

Lycka till!

Louise din slavdrivare, ge inte folk falska förhoppningar nu ;)

Nej, men Hollvin är bra! Varierande och kul jobb kan jag tänka mig!

Säsongen Hemsedal 10/11
Tack så mycket Daniel :) Uppskattad hjälp.
Jag har kollat runt lite där innan och har sökt till varje café/hotell/restaurant som jag hittills hittat. Känns dock som att boende är det knepigaste.

Säsongen Hemsedal 10/11
Boende behöver inte vara så svårt, många ställen har personalboende.

Och om du inte stället för högt krav på boendet finns alltid Såta! ;)

Ett trevligt ställe som är lite av Hemsedals ghetto får man väl säga, men det ligger nära backarna, är gemytligt och kostar inte allt för mycket! :P

Tror inte det brukar vara några problem att få en lägenhet på såta, Louise har kanske koll på vem man ska snacka med, ber du snällt så hjälper hon nog till ;)

Säsongen Hemsedal 10/11
Daniel - Eftersom jag jobbar där kan det inte bli något annat än bra, att ha mig som arbetskamrat hade du också velat :P

Säsongen Hemsedal 10/11
Vadå ghetto? Skulle vilja säga att det är en oupptäckt pärla. Du kan få en mailadress till Öyvind, men det är inte säkert att det är han som kommer hyra ut lägenheterna i år. Det var han som gjorde det förra året, men när jag pratade med honom har nån ny tagit över. Han kanske skulle kunna fixa några lägenheter i år iaf. thorset@yahoo.no är mailen och 004793034562 till telefonen. Fast han brukar inte svara när man ringer.

Säsongen Hemsedal 10/11
Jamen precis... personalboende vore riktgt nice att bli tilldelad.
Såta? Hur är det där - lägenhet, rum? Och nej jag är nog inte allt för kräsen..
efter att ha försökt få boende i Åre i mer än ett år utan sora framsteg kan
jag tänka mig det mesta ;) Oh ghetto, I like haha

Säsongen Hemsedal 10/11
Ær redan i hemsedal o væntar på att sæsongen skall rulla igång.. var uppe o knallade i snøn på en fjelltop idag.
hoppas på snøfall imorgon.

Heter johan och jobbar som vakt før cafesystemet.

Säsongen Hemsedal 10/11
Var en tur oppe i bakken i går...Ikke så lenge før man kan begynne å lege på snøhaugene med litt jibbs...Og neste uke skal det være kaldt så de er godt på vei mot sesong åpning!! :D

Säsongen Hemsedal 10/11
Hej Daniel.
Hej Fredrik.
Hej Jonas.
Hej alla andra.
Kul säsong kommer det säkerligen att bli!
Kylan är här och snön är på G!
Så skynda er upp nu allihopa! :)

Säsongen Hemsedal 10/11
Tjena tjena alla!

Sitter i Stockholm och kliar mig i huvudet över hur jag ska få över alla mina grejer till Hemsedal, kommer känna mig som en packåsna när man ska byta buss/tåg hehe. Men vad gör man inte för en vintersäsong i Norska fjällen!? :)

Kommer köra bartender på Bar[t] och på Lodgen, önskar alla en grym kommande säsong!

// Emil

Säsongen Hemsedal 10/11
Härligt att se att tråden kommer till liv. Mycket trevliga nyheter gällande snö i dalen, och att se att det börjar arta sig med folk som kommer upp!

Känner på mig att det blir en riktig toppensäsong bara för det. :)

Rad, jag gillade ditt dragspelande i Therese eller Olas video, sjukt spännande och gillar att du fortfarande har dragspelet där uppe! :D

Man kan söka boende på www.finn.no, oftast är det lite dyrare där men sen har vi ju som Daniel säger underbara och charmiga Såta! Brukar bli en del feta bål ute på gården under våren. Haha!

Ses där uppe gott folk! ;)

Säsongen Hemsedal 10/11
No offense Kalle, har ingenting emot såta, ett gemytligt ställe med mycket atmosfär :P ghetto skulle kunna vara en oupptäckt pärla!

Ooh ja, detta blir nog en bra säsongen, utan tvekan!

Hör rykten om att det har börjat droppa ner snöa lite i dalen dessutom :D Wunderbar!

Emil jag pmar ang. att få upp saker från Skåne.

Rad? Spela dragspel? Nu har jag missat något...

Ajja, nu har snön börjat komma dra er uppåt folkens så ses vi i snön eller dimman!

Cheerios

Säsongen Hemsedal 10/11
Wohoo kul film! :)
Faen blir ju inte mer sugen på att åka nu.. Men, får snällt vänta i några månader till..

Japp Danne dragspel it is. Årets grej, har du missat det??! ;)
När kommer ni upp?

Säsongen Hemsedal 10/11
Haha, underbar film!

När kan du börja åka igen rad?

Ja, vettifan hur jag hade kunnat missa det! Har iallafall spanat in filmen nu och får säga att jag är grymt imponerad! ;)

Det var sagt runt 2/3 dec, men får se om jag kan hålla mig så länge eller drar upp innan, börjar klia ordentligt i benen nu!

Säsongen Hemsedal 10/11
Heej!

Ska upp o gora min forsta sasong i Hemsedal som skidlarare. Gott att det borjar bli lite vitt pa marken daruppe.. Ar ocksa sjukt taggad men kommer nog inte upp forrans mitten pa December. Sa ni far spara lite puder till mig ; )

Ma Bra!
Alex

Säsongen Hemsedal 10/11
När rekomenderar ni att man ska åka upp? Börjar inte jobba förän 15 december, men känner att det inte finns mycket att göra här hemma heller. En kompis åker upp 8 november, är det för tidigt att dra upp då?
Vad kan man göra förutom att åka vid den tiden? :)

ciao!

Säsongen Hemsedal 10/11
Säsongen brukar väl på riktigt komma igång i december, men och andra sidan finns det inte så mycket att göra i Hemsedal förutom att åka just skidor. Och det är väl därför du ska upp? Jag åkte upp kring 20:e november förra året och det kändes ganska tidigt. Tror att skidbussarna börjar gå ofta nån gång i december också. Men det är som du säger, finns det inget att göra hemma kan man lika gärna dra upp pch åka.

Tillbaka
Topp