Säsongens "första-snön-tråd " 2012/2013

SwedishMountain

Ny medlem
Kan väl börja hetsen med att meddela att samtliga bilägare i Åre fick skrapa rutorna i morse... (för i helvete det är augusti fortfarande !!)

Jag hörde en fågel viska att snögränsen vid keb ligger på ~900 meter nu, sylmasivet såg nedsprayat ut igår också :)

Ocean sa:
Jag hörde en fågel viska att snögränsen vid keb ligger på ~900 meter nu, sylmasivet såg nedsprayat ut igår också :)
Nånstans läste jag att sydtoppen blivit lite högre igen i år, kall juni gör skillnad! (Men Norra Ishavets isar krymper fortfarande...)

kom en hel del snö på schareck i förrgår, (sportgastein sidan, bad gastein, österrike) vita socker toppar och sommar värme i dalen. nu kommer känslan sakta krypandes.

Hört av en polare att de möjligtvis måste skjuta upp letande efter vrakdelar vid kebne då det börjat snöa...

images

Hallå, lite bilder nu va? Det är inte fotoförbud bara för att det är tidig höst ;)

Pics or it didn't happen!

Första gången snöslungan kördes enligt Meteocentrale var snögränsen nere på 1.700 meter i östra Schweiz. Vintern närmar sig!

Så varmt och skönt som det är i vattnet här nu har det inte varit på hela sommaren. Får nog vänta ett tag till på snön :(

Engelberg idag. Schweiz har snögräns vid 1700m. Nästa vecka är värmen tillbaka... :(

Premiären idag i Kåbdalis bjöd på solsken och en öppen pist, dessbättre i väldigt gott skick! :D

fanken!! om det redan finns snö där borde det ju finnas i lofsdalen också!! ändå envisas dom med att öppna 15 december.........

KungMartin sa:
fanken!! om det redan finns snö där borde det ju finnas i lofsdalen också!! ändå envisas dom med att öppna 15 december.........
Hovärkstoppen är snötäckt! Tyvärr inte så mycket att det går att åka på, men vänta bara! ska upp nästa helg och titta till stugan inför vintern hoppas att få se lite snö då!

nåice! ska oxå bo i en stuga i närheten (hos en polare) :) vi drar dit i stort sätt så fort dom öppnar backen.

det som stör mig är att det garanterat kmr finnas tillräckligt med snö nu i november, ändå vill dom öppna i december. vet du om dom nånsin öppnat i november? detta är min första gång i lofsdalen så jag vet inte så mkt. min polre säger att dom öppnar tidigare om det finns snö, men jag ringde in och dom sa att det aldrig öppnats tidigare än december :s

Senast ändrad:
Snöar här nere i Bern (550 möh) tom! Har nog fått 10-15 cm över helgen. Nästa helg är nog allt borta, men med lite tur är det starten på en bra bas över 1500 m eller så! :)
Se om jag har motivation nog att dra till Zermatt, Saas-Fee eller liknande nästa helg...

Tillbaka
Topp