Säsongsboende i Trysil

egh01

Ny medlem
Säsongsboende i Trysil
Vi är två 19-åringar som behöver någonstanns att bo i Trysil under vintersäsongen, eftersom vi troligtvis ska dit och arbeta. Om någon har några tips på vart man ska leta så är vi glada för all hjälp vi kan få. Vi ska upp till Trysil ett par dagar nu i veckan som kommer så om det finns något ställe på plats där vi kan fråga så går ju det bra också. Annars är det mellan december och april vi behöver en bostad.

Vi fick tips om att sätta in en annons i Trysil Posten (tror vi den hette). Problemet är att vi inte vet hur vi ska komma i kontakt med tidningen, någon som vet?

/Erik

Säsongsboende i Trysil
hellu! nej tyvärr så vet ja inget boende där uppe... mina arbetsgivare där uppe har ordnat med boende för min del... så tyvärr...
jag ska "typ" ha ansvar för en grill och jobba där... vet inte exakt vad arbetsuppgifterna går ut på helt... men det ser vi om tre veckor...
va har ni sökt för något då..????
lycka till!

Säsongsboende i Trysil
Trysil Resort? Ligger dom under Trysilfjellet AS? De borde kunna fixa något boende, har ni hört med dom???
Annars kan ni höra med andra förtag, alla har sina boenden!
Lycka till, vill ni fråga något så kan ni höra av er till mig, erikrudqvist@hotmail.com, jag har jobbat i Trysil i ett antal år!

Säsongsboende i Trysil
"Trysil Resort AS er et ny-etablert datterselskap i Vikinggruppen AS, og et driftsselskap for Vikinggruppens enheter i Trysil."

Vi har pratat med Trysil Resort om saken och dom sa att dom inte kunde fixa något men vi får ta ett snack till när vi kommer upp imorgon. Annars får vi höra med de andra företagen. Vart kan man kolla efter folk som annonserar ut lägenheter annars? Trysil-Posten? Finns det någon anslagstavla i någon affär eller liknande där man kan kolla?

Säsongsboende i Trysil
Ok... Vikinggruppen är bra! Ja det går att kolla i Trysil-posten. Annars kan ni höra runt lite bara, Word by mouth metod... Snacka med folk som jobbar på fjellet i butiker och dyligt. Det finns ett ställe som heter "Kringla", ett cafe. Det drivs av en dam som jag vet har hyrt ut förut... Kolla med henne.
Ha det!

Säsongsboende i Trysil
Nu är vi hemma igen, med jobb men utan boende. Vi hörde runt lite men hittade inget, antingen låg det en bra bit utanför byn eller så fanns det bara plats för en person. Vi satte dock upp lite lappar i affärerna och vi ska sätta in en annons i nästa nummer av Trysil-Posten tänkte vi så det kanske dyker upp något då.

Om ni hör eller ser något så får ni gärna höra av er.

Säsongsboende i Trysil
Det är alltså ingen som vill dela boende under säsongen? Vi har hittat ett par ganska stora lägenheter som man skulle kunna bo ett par stycken i (80m2-110m2, flera rum), men som kostar lite för mycket om det bara blir vi två.

Säsongsboende i Trysil
Vad kostar lägenheterna per pers.??? Ett ställe ni borde kolla upp är ett hus mittemot bygghandeln i trysil(tror det är svagt gult) gubben som bor där har en liten "lägenhet"( 2 rok.köket utanför) som han hyr ut för 2000 norska.. Det är helt ok boende men om ni vill ha mycket "luft" omkring er så e det inte det bästa boendet!! Men jag och en polare bodde där 01-02.. lycka till... peace

Säsongsboende i Trysil
Marcus: Vem är du?? Jag jobbade också den säsongen, Erik, jobbade i skidskolan och som bartender på Heiskroken... Tillsammans med Johanna, hon jobbade på Sindre...

Tillbaka
Topp